رمان ترسناک و عاشقانه دراکولا اثر برام استوکر

خواندنیکتاب و رمان

- 97/09/11
رمان ترسناک و عاشقانه دراکولا اثر برام استوکر

نویسنده رمان دراکولا


دراکولا، رمان ترسناکی است که در سال 1897 توسط نویسنده ایرلندی، برام استوکر نوشته شده است. قبل از نگارش داستان دراکولا، استوکر 7 سال را به بررسی افسانه‌های فولکلور اروپایی و داستان‌ های خون آشامی گذراند.

درونمایه رمان دراکولا


رمان، معرفی شخصیت کنت دراکولای خون آشام، و داستانی از تلاش دراکولا برای سفر از ترانسیلوانیا به انگلستان، برای پیدا کردن خون تازه و گسترش مردگان زنده (خون آشام) و هم چنین شرح جنگ میان دراکولا و گروه کوچکی از زنان و مردان به رهبری پروفسور ون هلسینگ، می‌باشد.

خلاصه رمان دراکولا


جاناتان هارکر به نمایندگی از شرکت وکلای اقتصادی، به منظور نهایی کردن قراردادی با نجیب زاده ای از ترنسیلوانیا به نام کنت دراکولا به کوه های کارپات سفر می کند. هارکر زمانی که ترس روستاییان را بعد از مطلع شدنشان از مقصد او، می‌بیند، بسیار عصبی می‌شود؛ با اینحال به راه خود به سمت قلعه ادامه می‌دهد تا مامور کنت او را می‌بیند. اما او هیچ نمی داند که با سفر به این منطقه، تمام چیزهای باارزش زندگی اش در خطری مرگبار قرار خواهد گرفت؛ چرا که دراکولا، نامیرا و خون آشامی صدساله است که روزها می خوابد و شب ها به منظور خوردن خون قربانیان بی دفاع خود به کمین می نشیند.در واقع راهنمای مرموز او را به سمت قلعه هدایت می‌کند، به سمت تاریکی مطلق.دراکولا به محض ورود به خاک انگلیس، توجه خود را معطوف اطرافیان جاناتان، به خصوص همسر عزیزش مینا، می کند. جاناتان و دوستانش برای نقش بر آب کردن نقشه های شیطانی دراکولا، باید عجیب ترین و مضحک ترین خرافه ها درباره ی خون آشامان را به عنوان حقیقت بپذیرند و پا به ماجراجویی خطرناکی بگذارند که حتی در بدترین کابوس هایشان نیز آن را ندیده بودند.

ویژگی های رمان دراکولا


جزو لیست برترین رمان های انگلیسی گاردین
فیلم هایی بر اساس این کتاب بین سال های 1922 و 2014 ساخته شده است.
advertising