رمان ریشه های آسمان نوشته رومن گاری برنده جایزه گنکور

خواندنیکتاب و رمان

- 98/03/28
رمان ریشه های آسمان نوشته رومن گاری برنده جایزه گنکور

نویسنده رمان ریشه های آسمان


رومن کاتسف نویسنده رمان ریشه های آسمان که بعدها نام مستعار رومن گاری را برای خود انتخاب کرد، در طول زندگی‌اش ۲۱ رمان با نام حقیقی، یک رمان با نام مستعار فوسکو سینی بالدی و چهار رمان با نام مستعار امیل آژار نوشت و بدین سبب تنها نویسنده‌ای است که دو بار موفق به دریافت جایزه ادبی گنکور شده است.
رومن گاری در ۱۹۵۶ به خاطر رمان ریشه های آسمان جایزه گنکور را برد.این رمان که به بسیاری از زبان‌ها ترجمه‌شده است با استقبال فراوان روبرو شد و حتی پیش از دریافت جایزه‌ گنکور ظرف سه ماه، صد هزار نسخه از آن به فروش رسید.

انتشارات و مترجم رمان ریشه های آسمان


این کتاب توسط انتشارات «ثالث» منتشر شده است و توسط آقای منوچهر عدنانی ترجمه شده است.

خلاصه و درونمایه رمان ریشه های آسمان


«ریشه‌های آسمان» (‎The Roots of Heaven) در آفریقا جریان دارد . مورل مرد زیبا و غمگینی است که مدتی در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان‌ها سختی زیادی کشیده است؛ او بسیار تنها است و اکنون در آفریقا به سر می برد .
هدف او حمایت از فیل‌هاست و دست به قیام می زند و به یک یاغی مشهور در جهان تبدیل می‌شود . عده ای می گویند او بیزار از انسان‌هاست ، عده ای می گویند او به دنبال استقلال افریقاست ... اما مورل می‌گوید برای من تنها نجات فیل‌ها مهم است.
در این میان افراد زیادی به او می پیوندند: انسان‌های بی‌کس و تنها، تبهکاران فراری، طرفداران طبیعت، آنارشیست ها و ... . هر کس با ایده خاص خود به دور او جمع می‌شود و ما از طریق این جمع با جبهه‌گیری‌های مختلف اروپاییان و مسلمانان و اعراب و ... در آفریقا آشنا می‌شویم
advertising