رمان سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین

خواندنیکتاب و رمان

- 97/11/03
رمان سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین

نویسنده رمان سفر به انتهای شب


«سفر به انتهای شب» اثر لویی فردینان‌ سلین، رمانی با گونه ادبی وحشت، سرشار از طنز بدبینانه و تاریک درباره انسانیت و سمفونی ادبی خشم، ظلم و پوچی است. هنگامی که این کتاب برای اولین بار در سال ‌1932 به چاپ رسید، بسیاری از منتقدان را شگفت‌ زده کرد و چندی بعد کتاب با اقبال عمومی فراوان همراه شد. تاکنون میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان تحت تأثیر ذوق و قریحه سلین قرار گرفته‌اند.


مترجم و انتشارات رمان سفر به انتهای شب


ترجمه این کتاب را فرهاد غبرائی به انجام رسانیده و انتشارات جامی آن را منتشر کرده است.

خلاصه رمان سفر به انتهای شب


این رمان در مورد ضد قهرمان سلین، فردینان باردامو است که صداقت و رو‌راست بودن او بسیار به چشم می خورد. فردینان مثل خیلی از ماها دچار خودسانسوری نیست که هیچ، حتی تمام مکنونات ذهنی و قلبیش را بی ترس و واهمه فریاد می زند. ترسش را، نفرتش را، بیزاریش را و تقریبا هر احساسی که داشته باشد را فریاد می زند. فردینان ترسی از ابراز وجود ندارد.قهرمان داستان، برایش مهم نیست چطور دیده می شود و یا اینکه چه رفتار زشت و ناجوان مردانه ای از خود نشان می دهد، او فقط می خواهد زنده بماند.او مرد بی وطنی است، بی ریشه و پابند، بی قید. جنگ را ترک می کند و به آفریقا می رود تا بختش را بیازماید. وقتی از گرمای آنجا و امراض آفریقا به تنگ میاد، راهی سرزمین تجدد و تمدن، آمریکا می شود و در نهایت به وطنش یعنی فرانسه برمیگردد.

قسمتی از رمان سفر به انتهای شب


آدم به سرعت پیر می شود، آنهم بدون اینکه بازگشتی در کار باشد. وقتی بدون اراده به بدبختی ات عادت کردی و حتی دوستش داشتی، آنوقت متوجه قضیه می شوی. طبیعت از تو قوی تر است. تو را در قالبی امتحان می کند و آنوقت دیگر نمی توانی از آن بیرون بیایی . نقشت و سرنوشتت را بدون اینکه بفهمی کم کمک جدی می گیری و بعد وقتی سر برمیگردانی، می بینی که دیگر برای تغییر وقتی نیست. سر تا پا دلشوره شده ای و برای همیشه به همین شکل ثابت مانده ای.
advertising