بیوگرافی غلام رضا کیوان شاعر و نویسنده کرمانشاهی

خواندنیزندگی نامه

- 97/11/02
بیوگرافی غلام رضا کیوان شاعر و نویسنده کرمانشاهیغلامرضا كیوان سمیعی در سال 1292 هجری خورشیدی در كرمانشاه متولد شد . او از فرهیختگان و اندیشمندان بنام كرمانشاهی است كه سال های عمر پربار خویش را صرف فراگیری دانش نمود و در این راستا از محضر اساتید برجسته ای چون محمد میبدی ، عباسعلی كیوان قزوینی ، شیخ عبدا.. حائری و محمد علی شاه آبادی ، كسب فیض نمود.

درگذشت غلام رضا کیوان


غلامرضا کیوان سمیعی سرانجام در پی ابتلاء به سرطان حنجره در4 خرداد 1372 و در سن هشتاد سالگی چهره در نقاب خاك كشید و در قطعه مقبرةالشعرای بهشت زهرا به خاک سپرده شد .

این شخصیت برجسته ی كرمانشاهی پس از گذراندن دوره ی ابتدایی و فراگیری زبان عربی ، به منظور یادگیری علوم دینی و حوزوی ، راهی قم و پس از آن به مشهد مقدس رفت و بر علم و دانش خویش افزود . كیوان مدتی را نیز در تهران و در حوزه ی درسی اساتید وقت به تعلیم فلسفه و عرفان ، همت گماشت و به فراگیری ، شرح قیصری بر فصوص الحكم محی الدین در نزد حاج شیخ عیاسعلی كیوان قزوینی پرداخت و مدتی را نیز در زادگاهش از محضر اساتیدی چون علامه حیدر قلیخان ، مودف به سردار كابلی و حاج شیخ حسن علامی بهره ها برد .استعداد شعری و ذوق ادبی استاد كیوان سمیعی از همان كودكی با حضور در جلسات و انجمن ها ی ادبی شكوفا شد . وی پس از بازگشت به زادگاهش ، کرمانشاه ، در بانک کشاورزی استخدام شد و به مدت 30 سال امور حقوقی بانک را عهده‌دار بود .

آثار غلامرضا کیوان


محقق ، فیلسوف ، ادیب ، عارف ، نویسنده و شاعر برجسته ی كرمانشاهی ، غلامرضا كیوان سمیعی ، دارای تالیفات متعددی از جمله ، مقدمه ای بر شرح گلشن راز ، رساله ای در شرح احوال طبیب اصفهانی ، زندگانی سردار كابلی ، اوراق پراكنده تحقیقات ادبی و چندین اثر دیگر می باشد.
advertising