احادیثی در باب مقدس بودن سرزمین کربلا از معصومین

خواندنیاحادیث و روایات

- 97/08/21
احادیثی در باب مقدس بودن سرزمین کربلا از معصومین- حضرت على عليه السلام روزى گذرش از كربلا افتاد و فرمود: اينجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهيدان است شهيدانى كه نه شهداى گذشته و نه شهداى آينده به پاى آن ها نمى رسند.

- امام سجاد عليه السلام فرمود: زمين كربلا، در روز رستاخيز، چون ستاره مرواريدى مى درخشد و ندا در مى دهد كه من زمين مقدّس خدايم، زمين پاك و مباركى كه پيشواى شهيدان و سالار جوانان بهشت را در برگرفته است.

- امام صادق عليه السلام فرمود: كربلا از خاك بيت المقدّس است.

- امام صادق عليه السلام فرمود: «سـرزمينِ كربـلا» و «آب فرات»، اولين زمين ونخستين آبى بودند كه خداوند متعال به آن ها قداست و شرافت بخشيد.

- امام صادق عليه السلام فرمود: جايگاه قبر امام حسين عليه السلام درى از درهاى بهشت است.

- امام صادق عليه السلام فرمود: به راستى كه خدا كربلا را حرم امن و با بركت قرار داد پيش از آن كه مكه را حرم قرار دهد.

- امام صادق عليه السلام فرمود: كربلا را زيارت كنيد و اين كار ادامه دهيد، چرا كه كربلا بهترين فرزندان پيامبران را در آغوش خويش گرفته است.

- امام صادق عليه السلام فرمود: هيچ فرشته اى در آسمان ها و زمين نيست مگر اين كه مى خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زيارت امام حسين عليه السلام مشـرف شود، چنين است كه همواره فوجى از فرشتگان به كربلا فرود آيند و فوجى ديگر عروج كنند و از آنجا اوج گيرند.

- پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: پسرم حسین در سرزمینی به خاک سپرده می شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازی که همواره گنبد اسلام بوده است، چنان که خدا، یاران مؤمن حضرت نوح را در همان جا از طوفان نجات داد.
advertising