احادیثی در باب کارگشایی از ائمه معصوم

خواندنیاحادیث و روایات

- 97/08/17
احادیثی در باب کارگشایی از ائمه معصوم- پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: تا زمانى كه مؤمن در كمك به برادر مؤمن خود كوشا باشد، خدا هم او را كمك و يارى خواهد كرد.

- پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: بهترين اعمال در پيشگاه الهى سه چيز است: ايجاد خوشحالى در دل مؤمن، رفع گرسنگى، و زدودن غم و اندوه از چهره او.

- پيامبر گرامى صلى الله عليه و آله فرمود: كسى كه مؤمنى را خوشحال كند، مرا خوشحال نموده و كسى كه مرا خوشحال نمايد، خدا را خوشحال كرده است.

- پيامبر گرامى اسلام فرمود: محبوب ترين اعمال پيش خدا خوشحال نمودن مؤمنين است.

- امام صادق عليه السلام فرمود: از رسول خدا سوال شد، محبوب ترين مردم در پيشگاه خدا كيست؟ پيامبر صلی الله عليه و آله فرمود: كسى كه بيشترين سود و خدمت را به مردم عرضه نمايد.

- امام صادق عليه السلام فرمود: هر مسلمانى كه نياز و حاجت مسلمانى را برطرف نمايد خداى متعال به او مى فرمايد: اجر و ثواب تو بعهده من است و به كمتر از بهشت براى تو راضى نخواهم شد.

- امام كاظم عليه السلام فرمود: كسى كه قدرت ندارد به ما صله نمايد به شيعيان نيازمند ما رسيدگى نمايد.

- پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله فرمود: كسى كه برادر خود را گرامى بدارد خدا را گرامى داشته فكر مى كنيد كسى كه خدا را گرامى بدارد با او چگونه رفتار مى كند؟

- امام صادق عليه السلام فرمود: خداوند بزرگ فرمود: مردم خانواده من هستند، پس محبوب ترين آن ها پيش من كسانى هستند كه نسبت به مردم مهربان تر باشند و در تأمين نيازهايشان كوشاتر باشند.

- پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: مؤمنان با يكديگر برادرند و نيازهاى همديگر را برآورده مى كنند و خداوند هم نياز آن ها را بر طرف مى كند.

- امام صادق عليه السلام مى فرمود: برآوردن حاجت مؤمن فضيلتش بيشتر است از هزار مرتبه حجّى كه تمام مناسك آن قبول شده باشد و آزاد كردن يك بنده در راه خدا و مصرف بار هزار اسب در راه خدا همراه زين و لگامش.

- از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمود: كسى كه در پى رفع حاجت برادر دينى خود قدم بردارد خداوند بزرگ براى او ده حسنه مى نويسد و به او ده درجه عطا مى فرمايد و از ده گناه او صرف نظر مى كند و شفاعت ده نفر را از او مى پذيرد.

- امام باقر عليه السلام فرمود: خداوند تعالى به حضرت موسى وحى كرد كه، بعضى از بندگان من با كار نيك به من نزديك مى شوند و من آنها را وارد بهشت مى كنم، گفته شد: كار خير چيست فرمود: در راه اندازى كار مؤمن اقدام كنى.

- امام على عليه السلام فرمود: حوائج مردم كامل نمى شود مگر به سه چيز: كوچك شمردن آن تا خود بزرگ گردد، پنهان نگهداشتن آن تا خود آشكار گردد، شتاب و سرعت در آن تا گوارا گردد.
advertising