احادیثی در باب ثواب زیارت قبر رسول اکرم و امامان علیه السلام

خواندنیاحادیث و روایات

- 97/08/15
احادیثی در باب ثواب زیارت قبر رسول اکرم و امامان علیه السلام- امام صادق عليه السلام فرمود: زيارت قبر پيامبر خدا صلی الله عليه و آله و زيارت قبر شهيدان و زيارت قبر امام حسين عليه السلام برابر است با يك حج مقبول همراه رسول خدا صلی الله عليه و آله.

- پيامبر اسلام صلی الله عليه و آله فرمود: هركس به زيارت من آيد، در روز قيامت شفيع او خواهم بود.

- حضرت رسول صلی الله عليه و آله فرمود: هر كس از كنار قبرم بر من سلام دهد، آن را مى شنوم و هركس از دور بر من سلام دهد، آن را به من مى رسانند.

- رسول خدا صلی الله عليه و آله فرمود: هر كس مرا زيارت كند، يا يكى از فرزندانم را زيارت كند، من هم روز قيامت به زيارت او مى روم و او را از هول و هراس هاى قيامت مى رهانم.

- حضرت امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس ما را پس از وفاتمان زيارت كند، گويا ما را در حال حيات، زيارت كرده است.

- امام جعفر صادق عليه السلام فرمود: هركس يكى از ما (امامان) را زيارت كند، همچون كسى است كه سيدالشّهداء عليه السلام را زيارت كرده است.

- حضرت امام رضا عليه السلام فرمود: براى هر امامى، عهد و پيمانى بر گردن دوستان و پيروان اوست و از نشانه هاى وفاى كامل به اين عهد و پيمان، زيارت قبر امامان است.

- پيامبر اسلام صلی الله عليه و آله خطاب به اميرالمؤمنين فرمود: اى اباالحسن! خداى متعال، قبر تو و فرزندانت را بقعه اى از بقعه هاى بهشت و آستانه اى از آستانه هاى آن قرار داده است و همانا خداوند، دل هاى بندگان نجيب و برگزيده خويش را شيفته شما قرار داده است كه در راه زيارت شما خوارى و اذيت ها را به جان مى خرند و قبرهاى شما را آباد مى كنند و بسيار به زيارت آن ها مى آيند.

- امام محمد باقر عليه السلام فرمود: شيعيان ما را دستور دهيد كه قبر حسين بن على عليه السلام را زيارت كنند، چرا كه رفتن به زيارت او، بر هركس كه به پيشوايى الهى آن حضرت معتقد است، واجب است.

- پيامبر اكرم صلی الله عليه و آله درباره شهادت حسين عليه السلام و زيارت قبر آن حضرت به ابن عباس فرمود: هر كس او را زيارت كند، مرا زيارت كرده است و هر كه مرا ديدار كند، گويى خدا را زيارت كرده است و بر خداوند است كه او را به آتش دوزخ عذاب نكند.
advertising