فیلم برداری قسمت های دوم و سوم آواتار تمام شد

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/25
فیلم برداری قسمت های دوم و سوم آواتار تمام شدآواتار (به انگلیسی: Avatar) یک فیلم علمی-تخیلی سه‌بعدی است. این فیلم توسط جیمز کامرون نوشته و کارگردانی شده.

جیمز کامرون در نشست خبری مربوط به مجموعه Terminator (ترمیناتور) که سه‌شنبه‌ شب در شهر لس آنجلس برگزار شد، تأیید کرد که فیلمبرداری قسمت دوم مجموعه Avatar (آواتار) از تاریخ ۲۵ سپتامبر، یعنی دوشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. در ماه ژوئن بود که همکار قدیمی جیمز کامرون و مدیر کمپانی لایت‌استورم اینترتینمنت، جان لاندو، گفت که فیلمبرداری دنباله‌های قسمت اول فیلم آواتار (چهار فیلم که قرار است پشت‌سرهم ساخته شود) از هفته آخر ماه سپتامبر سال جاری آغاز می‌شود. حال در آخرین اخبار منتشرشده راجع به این مجموعه متوجه شدیم که همه‌چیز طبق برنامه و همان تاریخ اعلام‌شده قبلی پیش می‌رود و چند روز دیگر به‌صورت رسمی ساخت دنباله آواتار کلید خواهد خورد.

فیلم ابتدایی مجموعه آواتار که در سال ۲۰۰۹ اکران شد به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت. این فیلم در گیشه ۲.۷۹ میلیارد دلار فروش داشت که رقمی باورنکردنی به حساب می‌آید و هنوز پس از گذشت نزدیک به ۹ سال از اکران آن فیلم، هیچ فیلمی نتوانسته است رکورد آواتار را بشکند. منتقدین نیز در مجموع نگاه مثبتی به این فیلم داشتند. قسمت ابتدایی مجموعه آواتار در ۹ بخش هشتاد و دومین مراسم سالیانه اسکار نامزد شد و توانست سه جایزه را از آن خود کند.

البته کاترین بیگلو، همسر سابق جیمز کامرون، با ساخت فیلم The Hurt Locker (گنجه درد) توانست ۶ جایزه هشتاد و دومین مراسم اسکار از جمله بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی را از آن خود کند. اکران سه‌بعدی فیلم جیمز کامرون نیز حرف‌وحدیث‌های زیادی را به همراه داشت و بسیاری این سؤال را می‌پرسیدند که آیا این فیلم به‌صورت سه‌بعدی فیلمبرداری شده یا بعداً در استودیو این ویژگی به فیلم اضافه شده است. پیش از این نیز در خبری اعلام کردیم که جیمز کامرون قرار است انقلابی جدید در سینما به وجود آورد و در دنباله‌ فیلم Avatar برای اولین بار تکنولوژی جدیدی را معرفی کند که تماشاچی را از زدن عینک 3D فارغ می‌سازد.

از بازیگران فیلم ابتدایی آواتار که در دنباله‌ آن نیز ایفای نقش خواهند کرد می‌توان به سم ورتینگتون ، زویی سالدانا ، ژول دیوید مور ، سی‌سی‌اچ پاندر ، استفان لانگ و سیگورنی ویور اشاره داشت.
advertising