وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و محمد سالم اعدام شدند

مجلهسایر

- 97/08/23
وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و محمد سالم اعدام شدندصبح امروز چهارشنبه 23 آبان 1397 وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرمجاز و غیرقانونی و قاچاق و سکه به مجازات اعدام محکوم شده بودند، به دار مجازات آویخته شدند.
از زمستان سال گذشته با افزایش شدید قیمت سکه و ارز در بازار و پیش آمدن بحران ارزی قوه قضائیه و دولت تصمیم به برخورد جدی با دلالان بازار ارز و سکه گرفتند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور فعالیت گسترده ای را آغاز و در همین راستا وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی که جزو بزرگ ترین اخلا گران بازار بودند دستگیر شدند.
بازداشت این دو فرد به معنی فروپاشی یکی از مهم ترین باند‌های دلالی ارز و سکه بود.
وحید مظلومین فردی بود که در زمان بازر آشفته سکه و ارز به نوچه‌ های خود دستور داده بود در بازار تهران به راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکه ‌های موجود در بازار را بخرند تا در روز‌های آینده خودش تعیین کننده نرخ سکه باشد.
این فرد و پسرش بیش از دو تن سکه خرید و فروش کرده‌ بودند.
محمد اسماعیل قاسمی هم معروف به "محمد سالم" کسی است که نبض دلالی ارز در سبزه میدان و پاساژ افشاری را در دست داشته است. دلال شاخصی که هم در بازار ارز و هم در بازار سکه فعالیت می‌کرد و با وحید مظلومین همکاری تنگاتنگی داشت.
محمد سالم از وحید مظلومین به عنوان یکی از بهترین مشتریانش یاد می‌کند که گاهی هزار تا سه هزار عدد سکه از او در هفته خریداری کرده است.
انتظار می رود با اعدام این دو مفسد اقتصادی بازار سکه و ارز تغییراتی داشته باشد.

advertising