سید حسن آقامیری روحانی معروف اینستاگرام چرا خلع لباس شد

مجلهسایر

- 97/10/22
سید حسن آقامیری روحانی معروف اینستاگرام چرا خلع لباس شدبه تازگی خبرهایی در فضای رسانه ای منتشر شده که طبق آن گفته می شود که سیدحسن آقامیری روحانی معروف اینستاگرام از لباس روحانیت خلع شده و حکم دو سال زندان نیز برای وی صادر شده است. او خود این خبر را در اینستاگرامش اعلام نمود. آقامیری پیج اینستاگرامی خود 1.2 میلیون نفر دنبال کننده دارد و با صحبت ها و عقاید عجیب و خاصش حسابی معروف شده است.
این روحانی معروف در اینستاگرامش نوشته است که با شکایت دادستان تهران و حکم قاضی به دو سال حبس تعلیقی و خلع لباس دایم محکوم شده است.

متن پست اینستاگرامی او در ادامه مطلب درج شده است:
بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت کردن و ریختن تو محل کار و انفرادی و...
با شکایت دادستان ویژه ی تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور اقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند
دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند
و خلع لباس دائم
خوب موفق باشید
دعاگوتون هستم.
یا لطیف
سید حسن آقامیری
سید حسن آقامیری روحانی معروف اینستاگرام چرا خلع لباس شد

جرم سید حسن آقامیری چیست


بخش‌ های بسیاری از سخنرانی های آقامیری، ضدیت آشکاری با متن های صریح قرآن کریم و روایات متقن اهل بیت علیهم السلام دارد. وی در جاهایی عنوان کرده که اصلا جهنمی وجود ندارد و این حرف ها برای ترساندن مردم از دین خدا است.

بخشی از صحبت های او نظیر این متن به بازنشر زیادی در فضای مجازی داشت. او می ‌گوید: «یه خدایی براتون درست کردند وایستاده آدما رو آویزون کنه بسوزونه آب جوش بهشون بده بخورن اینا چرندیاته بهتون میگن! یه مشت دری وریه بهتون میگن! »

شکی نیست که آیات مربوط به جهنم و جاودانگی در آتش عذاب الهی در متن قرآن موجود است و سخنان این روحانی ضدیت با قرآن عنوان شده است.

هم چنین اعلام شده که این روحانی جوان در حال انتشار تفکری است که هرچند در نگاه اول به ظاهر برای مخاطبان خصوصاً نسل جوان، زیبا به نظر می ‌آید، اما نتایج مخربی را به دنبال خواهد داشت، زیرا علی‌رغم برخی نکات صحیح که در بین سخنان این روحانی یافت می‌ شود هسته مرکزی این تفکر به دلیل ضدیت با قرآن کوی حتی در سخنرانی هایی درباره وقایع روز عاشورا صحبت هایی کرد که چند سال قبل رهبر انقلاب نیز از او انتقاد کرد و حرف هایش را اشتباه عنوان نمود.
advertising