بیوگرافی شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر معروف ایران

مجلهچهره ها

- 97/09/26
بیوگرافی شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر معروف ایرانشهرداد روحانی موسیقی دان، آهنگساز و رهبر ارکستر معروف ایرانی است. متولد 6 خرداد1333 در شهر تهران است. او در یک خانواده هنری و عاشق موسیقی به دنیا آمده است. وی در سن 6 سالگی به نواختن موسیقی پیانو مسلط بود. برادران شهراد روحانی نیز در زمینه موسیقی فعالیت دارند. از جمله انوشیروان روجانی که آهنگ ماندگار تولدت مبارک را در کارنامه هنری خود دارد. شهرداد رووحانی زمانی که 10 سال داشت به هنرستان موسیقی رفت و در کنار استادانی چون دکتر مصطفی کمال پورتراب شاگردی کرد.
شهرداد روحانی از سال 95 به طور رسمی به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شد.
بیوگرافی شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر معروف ایران

آغاز فعالیت حرفه ای


شهرداد پس از اتمام دوره ی هنرستان موسیقی به منظور ادامه تحصیلات به شهر وین در اتریش رفت. وی در مدت کوتاهی توانست بورسیه دانشگاه UCLA لس آنجلس را دریافت کند و به همین منظور به آمریکا سفر کرد. وی در کنار تحصیلات خود کارهای موسیقی را نیز انجام می داد. او مدتی پس از آن، رهبری ارکستر COTA لس آنجلس را بر عهده داشت. از جمله فعالیت های شهرداد روحانی در آمریکا :
ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن
ارکستر سمفونی فیلارمونیک زاگرب
سمفونی جوانان آمریکا
و ارکستر سموفونیک های ایندیاناپولیس، نیوجرسی، سن دیگو، مینه سوتا و کُلرادو هستند.

زندگی شخصی و خصوصی شهرداد روحانی


همسر شهرداد روحانی هما فریمانی است که متولد مشهد است. و زاده ی مشهد است. حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر به نام های سارا و سینا است. فرزندان او نیز کاملا با هنر موسیقی آشنا هستند و در این زمینه فعالیت دارند.

آثار شهرداد روحانی


شهرداد روحانی در طول سال های فعالیت خود 11 آلبوم مستقل داشته است؛ او همچنین در این سال ها در آلبوم های ارزشمند دیگری نیز به عنوان هنرمند میهمان حضور داشته است.
شهرداد روحانی علاوه بر موسیقی های سطح جهانی موسیقی تعدادی از فیلم های ایرانی را نیز بر عهده داشته است از جمله موسیقی فیلم «بر فراز آسمان ها» به کارگردانی و بازیگری محمد علی فردین در سال 1357.
از آخرین اجراهای ارکستر سمفونیک تهران از شهرداد روحانی اجرای استاد حسین علیزاده با نام «نی نوا» بوده است.

آلبوم های مستقل شهرداد روحانی


Eternity
Rayahee
Dance of Spring
The Winds of Christmas
Encore in Ivory
Impressions of Romance
Touch of Serenity, Volume
The Winds of Christmas, Volume
Cinema Passion

از جمله کارهایی که روحانی در تهران به در روی صحنه اجرا کرد، برخی از موسیقی متن های فیلم های معروف دنیاست که چندین بار توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا شد. روحانی برخی از کارهای شاخص موسیقی کلاسیک را هم در سه سی دی با ارکستر سمفونیک تهران اجرا کرد که انجمن موسیقی ایران آنها را به بازار موسیقی عرضه کرد. از جمله این آثار می توان به شهرزاد ریمسکی کورساکف اشاره کرد.
روحانی یک سمفونی هم برای خلیج فارس ساخت که سال 1391 در تهران اجرا شد و سی دی صوتی آن هم بعد از چند ماه به بازار موسیقی عرضه گردید.

جوایز و افتخارات شهرداد روحانی


شهرداد روحانی که از نابغه های هنر موسیقی است در طول سال ها فعالیت خود توانسته جوایز مختلفی را دریافت کند که در این جا به چند نمونه آن ها اشاره می کنیم:
معرفی موسیقی شهرداد روحانی به عنوان محبوب ترین موسیقی افتتاحیه و اختتامیه سیزدهمین دوره ی بازی های آسیایی در تایلند
دریافت دریافت معتبرترین جایزه هنری کشور تایلند با نام «پیکانس»
کسب جایگاه دومین موزیک ویدئوی پرفروش تاریخ موسیقی در اجرای ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن در سال 1993 و...
advertising