کنسرت ارکستر نیلپر در تالار وحدت

مجلهموزیک

- 97/08/24
کنسرت ارکستر نیلپر در تالار وحدتاحسان تارخ مدیر اجرایی ارکستر نیلپر درباره اجرای پیش روی این ارکستر گفت: ارکستر نیلپر روز شنبه 26 آبان ماه به مناسبت صدسالگی استقلال دوباره لهستان در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. دومین بار است که این ارکستر که رسالت اصلی آن اجرای موسیقی معاصر است، توسط سفارت‌های کشورهای خارجی برای اجرای کنسرت دعوت می‌شود.
او ادامه داد: این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود. بخش اول به رهبری نوید گوهری شامل اجرای چهار قطعه از احمد پژمان آهنگساز ایرانی و دو قطعه از آهنگسازان لهستانی است. بخش دوم شامل کنسرت پیانو شوپن با حضور رهبر مهمان مارتینا کوسسکا و نوازندگی توماش زاینتس از لهستان است. چهار قطعه "سوران"، "هنگام"، "شوش" و "خوارزم" توسط احمد پژمان از موسیقی فولکلور الهام گرفته و به‌صورت کلاسیک و آکادمیک درآمده و قطعات "گورتسکی" و "کیلار" هم از لهستان اجرا میشوند.
تارخ اضافه کرد: علت انتخاب شوپن در بخش دوم کنسرت این است که این موزیسین فقید یکی از مهم‌ترین آهنگسازان لهستان است و اجرای آثار او در این برنامه بهترین بهانه برای جشن استقلال دوباره لهستان است.
او تأکید کرد: عمده فعالیت ما روی موسیقی معاصر است و نزدیک به 15 سال است که همین روش را در اجراها پی گرفته‌ایم، اما هرازگاهی نگاهی به موسیقی کلاسیک نیز داریم. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کنسرت حضور رهبر مهمان از کشور لهستان است، چراکه نیلپر برای اولین بار با رهبر مهمان روی صحنه خواهد رفت.
مدیر اجرایی این ارکستر همچنین گفت: نیلپر فصل و سال هنری خاص خود را دارد. ما در حال حاضر در فصل هنری 97 و 98 هستیم. از اردیبهشت‌ماه هر سال تا اردیبهشت سال بعد برنامه‌ریزی می‌کنیم و نوازندگان ثابتی با ما در تمام تمرینات به‌صورت مداوم و منظم همکاری دارند.
این اجرا روز شنبه 26 آبان ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
advertising