برگزاری کنسرت وداع در تالار وحدت تهران

مجلهموزیک

- 97/08/15
برگزاری کنسرت وداع در تالار وحدت تهرانارکستر ملی ایران چند روز پس از آغاز سومین سال فعالیت خود در تازه‌ترین کنسرتی که با موضوع سوگواری حضرت سید الشهدا برگزار شد، روز دوشنبه چهاردهم آبان ماه میزبان مخاطبان موسیقی با اجرای کنسرت «وداع» در تالار وحدت تهران بود.
در این کنسرت قطعاتی منتخب از آلبوم عاشورایی «وداع» با اشعار از «گنجینه اسرار» عمان سامانی، غلامرضا کافی و علیرضا قزوه به آهنگسازی سیدمحمد میرزمانی با مدیریت هنری فریدون شهبازیان، رهبری مهمان نادر مرتضی‌پور، رهبری گروه کُر رازمیک اوحانیان، خوانندگی حسام الدین سراج و روایت سید جواد یحیوی به تماشاگران در حال و هوایی متفاوت تر از دیگر کنسرت ها ارائه شد.
«سرخیل مستان»، «منظور ساقی»، «غریب آشنا»، «یک دل و یک یار»، «سرّ حق»، «شوخ شیرین»، «راه عشق»، «همسفر»، «وداع»، «گریه خون» از جمله قطعاتی بودند که در این برنامه زنده اجرا شد.
البته این اولین اجرای زنده این آلبوم عاشورایی نبود زیرا طی سال‌های گذشته ارکسترها و مجموعه‌های دیگری نیز به اجرای این برنامه اقدام کرده بودند که از آن جمله می‌توان به برگزاری کنسرت در برج میلاد به رهبری محمد میرزمانی، خوانندگی حسام‌الدین سراج و روایت وحید جلیلوند اشاره کرد.
حسام‌الدین سراج خواننده مطرح موسیقی ایرانی که طی سال‌های گذشته در کمتر اجرای زنده‌ای حضور پیدا کرده بود حین اجرای این برنامه با ابراز خرسندی از حضور در مجموعه ارکستر ملی برای اجرای این برنامه گفت: وجه تسمیه این کنسرت اشاره‌ای به وداع امام حسین(ع) با اهل بیت خود است که امیدوارم موردپسند شما عزیزان قرار گیرد.
وی افزود: درباره عمان سامانی نیز باید بگویم او یکی از قوی‌ترین مرثیه‌سراهای جهان است. او در زمینه صنعت شعری و ادبی در نوع خودش بی‌نظیر است و حماسه را در عین عرفان و عشق را در عین حکمت بهم آمیخته و با صنعت شعری قدیم اشعاری را خلق کرده که ما امروز واقعا از خواندن این شعرها لذت می‌بریم.
advertising