امام جمعه اهل سنت گلستان عبدالغفور جمالزایی چگونه به قتل رسید

مجلهچهره ها

- 97/09/07
امام جمعه اهل سنت گلستان عبدالغفور جمالزایی چگونه به قتل رسیدمولوی عبدالغفور جمالزایی از علمای بلوچ استان گلستان و امام جمعه اهل سنت روستای رضاآباد شهرستان رامیان بامداد با گلوله اسلحه اشکاری به دست افراد ناشناس کشته شد.
برخی منابع محلی اعلام کردند او پس از اقامه نماز صبح هنگامی که از مسجد به سمت منزل می رفته توسط فردی ناشناس با سلاح شکاری به قتل رسیده است. ، عبدالرضا چراغعلی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان اظهار کرد: موضوع از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است و به محض اطلاع از جزئیات این حادثه ، اطلاع‌ رسانی خواهد شد. او حادثه تروریستی بودن این ماجرا را به شدت تکذیب کرده است.
مراسم تشییع پیکر مولوی جمال ‌زهی امام جمعه فقید اهل سنت رضا آباد شهرستان رامیان روز چهارشنبه ساعت13 از مقابل منزل ایشان برگزار و نماز بر پیکر وی در محل مسجد جامع ایمان روستای رضا آباد برگزار می ‌شود.
این امام جمعه اهل سنت منادی وحدت شرق گلستان بود که برای اتحاد و وحدت و دوستی اقوام این منطقه تلاش های بسیاری انجام داده است. هنوز جزییات دقیقی از این حادثه منتشر نشده است و بر اساس صحبت های معاون امنیتی گلستان بحث ترور این شخصیت دینی منتفی است. ایشان از شخصیت های برجسته دینی بود که به مسایل روز دنیا تسلط داشت.
advertising