بیوگرافی مهدی بیات رییس ایرانی فدراسیون فوتبال بلژیک

مجلهچهره ها

- 98/04/03
بیوگرافی مهدی بیات رییس ایرانی فدراسیون فوتبال بلژیکمهدی بیات یکی از مدیران ورزشی و تاجران سرشناس جهان است. وی متولد 16 در ماه 1357 در تهران است.
این ایرانی موفق به تازگی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک منصوب گردیده و مشغول فعالیت می باشد.

خانواده مهدی بیات با آغاز شروع جنگ تحمیلی و حمله عراق به ایران به کشور فرانهس مهاجرت می کنند و سالها در این کشور زندگی می کنند.
مهدی بیات در خانواده ثروتمندی متولد شده است. پدر و مادرش هر دو تاجر بوده اند و از نوادگان مرتضی قلی بیات میباشد. مرتضی قلی بیات در کابینه محمدعلی فروغی به عنوان وزیر دارایی فعالیت میکرد و در کابینه محمد ساعد به عنوان وزیر مشاور حضور داشت و در پی سقوط کابینه ساعد، برای کمتر از شش ماه نخست‌وزیر ایران بود.
یک سال بعد به عنوان استاندار آذربایجان منصوب شد و در همین سال در کابینه احمد قوام، مجدداً به عنوان وزیر دارایی انتخاب شد. بیات از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۳۶ به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران فعالیت می کرد.
بیوگرافی مهدی بیات رییس ایرانی فدراسیون فوتبال بلژیک
خانواده مهدی بیات برای گرفتن اقامت و آغاز فعالیت‌های اقتصادی مجبور شدند که نام فرانسوی را برای خود انتخاب کنند. بدین ترتیب نام مهدی به رابرت تغییر پیدا کرد. اما وی نام همدی را به رابرت ترجیح می دهد و دوست دارد هر جایی که می‌روند با همان نام مهدی او را صدا بزنند. او حتی در جلسات غیررسمی اگر کسی او را با نام رابرت صدا بزند جوابش را نمی‌دهد‍!

مهدی بیات مدتی مالک باشگاه شارلوا بود که آن را واگذار کرد و در حال حاضر به عنوان مدیر باشگاه فعالیت دارد. به واسطه حضور مهدی بیات خیلی از بازیکنان فوتبال به این باشگاه پیوستند. از جمله کاوه رضایی و علی قلی زاده که در باشگاه شارلو بازی می کنند.

انتخاب مهدی بیات به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک


مهدی بیات بعد از این که به عنوان رییس فدراسیون بلژیک انتخاب شد بخاطر انتخاب به عنوان این سمت گفت: «از اعتمادی که برای این پست به من شده بسیار خوشحال هستم.
البته من می خواهم به پست مدیریتی خود در باشگاه شارلوا نیز ادامه دهم و من از گروه مدیریتی فعلی که قبلا هم با هم کار کرده بودیم و همچنین از اجرای طرح 11 امتیاز حمایت می کنم.»

ازدواج و همسر مهدی بیات


مهدی بیات متاهل است و یک فرزند دارد.

دارایی ها و ثروت مهدی بیات مدیر باشگاه شارلوا


مهدی بیات از طریق شهرک سازی و ساخت و سازها در چند شهر فرانسه توانست ثروت زیادی را به دست آورد. وی پس از مدیریت ورزشی چند باشگاه دست اولی در فرانسه توانست باشگاه شارلو را بخرد.

آدرس اینستاگرام و توییتر مهدی بیات


بیات در اینستاگرام فعالیتی ندارد اما در تویتر حضور دارد که آدرس پیج رسمی وی mehdibayat79 است.
advertising