برگزاری نشست آواز در فرهنگسرای ارسباران

مجلهموزیک

- 97/08/08
برگزاری نشست آواز در فرهنگسرای ارسبارانبیست و ششمین نشست آیین آواز با حضور جمعی از علاقمندان آواز و هنرمندان در فرهنسگرای ارسباران برگزار شد.
در این نشست علیرضا امینی (آهنگساز و پژوهشگر موسیقی) به عنوان کارشناس میهمان برنامه با موضوع «آیا آواز ایرانی غم‌انگیز و غمبار است» کوشید نسبت آوازهای آیینی کشورمان را با آواز دستگاهی و ردیفی بسنجد و تبیین کند. شعرخوانی سعید ناظمی شاعر آیینی به همراه قرائت شعر در بخشی دیگر توسط محمد اسعدی که او نیز شاعر برگزیده جشنواره شعر آیینی بوده از بخش‌های مناسبتی این نشست بودند.
در بخش تجلیل از احمد مراتب خواننده باسابقه و شاگرد تاج اصفهانی نیز حسام‌الدین سراج به همراه او روی صحنه آمد و ضمن ارائه آوازی کوتاه در بیان شخصیت وی سخن گفت. در ادامه پیشکسوتان موسیقی و آواز که در ارسباران حاضر بودند از این هنرمند تجلیل کردند.
اجرای سعید خلج در بیات اصفهان با همراهی سعید فهیمی نوازنده نی، اجرای سلیمان رضایی(در دشتی) اجرای محمد میرزایی به همراه علی عرب خوانساری نوازنده جوان نی، آوازخوانی ذبیح‌الله کُردعلیوند از لرستان به همراه نی امیر بیات در دستگاه نوا و همچنین آوازخوانی علیرضا جعفرزاده در دشتی و دستگاه شور به همراه عبدالله مهدی‌زاده نوازنده نی از بخش‌های دیگر برنامه بود.
advertising