کدام یک از ثروتمندان و میلیاردرهای جهان مدرک دیپلم دارند

مجلهچهره ها

- 97/11/23
کدام یک از ثروتمندان و میلیاردرهای جهان مدرک دیپلم دارنددر دنیا افراد ثروتمند زیادی وجود دارند که هر کدام از راهی ثروت و دارایی های زیادی را از آن خود نموده اند. برخی از راه تجارت و برخی از راه علم و تحصیل. در این میان باید اذعان داشت که کم نیستند افرادی که با وجود نداشتن مدرک های دانشگاهی به ثروت رسیده اند. شاید برایتان جالب باشد که حدود 20 درصد از میلیونرهای آمریکا هرگز وارد دانشگاه نشده اند.
مجله فوربز یک مجله جهانی است که هر ساله فهرستی از میلیاردرهای جهان را منتشر می کند. در این میان فهرستی نیز از افراد ثروتمند را منتشر نموده که برای دنبال کردن آرزویشان ترک تحصیل کرده اند و در این راه نیز پیشرفت زیادی کرده اند. در ادامه نام این میلیاردرهای جهانی که با مدرک دیپلم به مقام و ثروت رسیده اند را مشاهده می کنید:
کدام یک از ثروتمندان و میلیاردرهای جهان مدرک دیپلم دارند

شان پارکر اولین مدیر سایت فیسبوک


شان پارکر جوان میلیاردر که مؤسس سایت اشتراک فایل نپستر و اولین مدیر سایت فیسبوک است. او همچنین بنیانگذار و رئیس بنیاد پارکر است که روی پژوهش ‌های علوم زیستی، سلامت عمومی جهانی و مشارکت مدنی تمرکز دارد. وی در سال 2016 از سوی مجله فوربز، هفتصد و بیست و دومین میلیاردر دنیا با ثروتی معادل 2.4 میلیارد دلار شناخته شد. شان در دوران دبیرستان استعداد زیادی در زمینه کارآفرینی داشت به همین خاطر برای رسیدن به آرزوهایش و دنبال کردن اهداف خود مدرسه را رها کرد و پس از آن در طی یک سال بیش از 80هزار دلار به دست آورد. او ترجیح داد درس را رها کرده و به فعالیت خود در زمینه کارآفرینی ادامه دهد و در این راه نیز موفق شد.

اپرا وینفری اولین میلیارد زن سیاهپوست در دنیا


اپرا وینفری یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین مجریان تلویزیونی جهان است که به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی تبار قرن بیستم نیز معرفی شده است. زمانی که وی 17 سال داشت به عنوان گزارشگر رادیو وتلویزیون مشغول به کار شد. وی به خاطر علاقه ای که به شغل خود داشت تصمیم گرفت که تحصیلاتدانشگاهی را رهاکرده و به دنبال اهداف بزرگ تری برود و در این راه نیز موفق شد.
اپرا وینفری یکی از بزرگ ترین نیکوکارها و خیرین سیاهپوست آمریکا می باشد که کارهای خیرخواهانه فراوانی را در زمینه های مختلف انجام داده است .وی به عنوان با نفوذترین زن در سراسر جهان شناخته می شود.

مارک زاکربرگ جوان ترین میلیاردر دنیا


در فوریه سال 2004 میلادی بود که زاکربرگ همراه با چند دانشجوی هم اتاقی اش شبکه اجتماعی فیسبوک را راه اندازی کردند. آنها فیسبوک را از اتاق خوابگاهشان در دانشگاه هاروارد راه اندازی نمودند و سپس آن را به دانشجویان سایر دانشکده‌ها معرفی کردند. پس از آن، فیسبوک به سرعت گسترش یافت به‌ طوری ‌که در سال 2012 تعداد کاربران آن بالغ بر یک میلیارد نفر شد. در همان زمان بود که مارک مجبور شد به خاطر پروژه اش دانشگاه را رها و به صورت تمام وقت روی بزرگ ترین پروژه شبکه اجتماعی جهان کار کند. در سال 2008، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر، که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را 1.5 میلیارد دلار تخمین زد. هم ‌اکنون وب‌ گاه فوربس، دارایی‌های او را حدود 50 میلیارد دلار اعلام کرده ‌که از این لحاظ پنجمین شخص ثروتمند در جهان است. زاکربرگ یک میلیاردر جوان است که با استعداد و هوش خود توانسته این چنین جایگاهی را از آن خود کند.

ریچارد برانسون


ریچارد برانسون کارآفرین و سرمایه ‌گذار بریتانیایی است. او هم چنین رئیس و بنیان ‌گذار گروه شرکت‌ های ویرجین است که عنوان بیش از 400 شرکت در سراسر دنیا را از آن خود کرده ‌است. ریچارد در سن 16 سالگی، به دلیل خشلوغ کای ها وشیطنت های فروان از مدرسه اخراج شد. اما این اخراج موجب موفقیتش شد. در آن زمان او به همراه یکی از دوستانش مجله «دانش آموز» را راه انداخت که شروع خوبی برای موفقیت های آینده اش بود. بر پایه فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربز در سال 2012 ، برانسون چهارمین شهروند ثروتمند بانگلیس شناخته شده است. بر اساس آماری که در سال 2012 منتشر شد ثروت او حدود 4.6 میلیارد دلار بوده‌ است.

مایکل دل رییس شرکت کامپیوتری دل


مایکل دل رئیس و بنیانگذار شرکت رایانه ‌ای دل کامپیوترز است. او از همان سنین کودکی شم اقتصادی خوبی داشت و به ‌صورت پاره‌ وقت به فعالیت جزئی در خرید و فروش سهام مشغول بود. علاوه بر آن، علاقه زیادی به دنیای کامپیوتر از خود نشان می ‌داد و در هفت سالگی با خرید یک ماشین ‌حساب، مسیر زندگی خود را به سمت فناوری ‌های دیجیتال مشخص کرد. اگر چه او وارد دانشگاه تگزاس در آستین شد اما علاقه شخصی اش را به تحصیل ترجیح داد و دانشگاه را ترک کرد. طبق اخبار منتشر شده از نشریه فوربز، در سال 2009، او با بیش از 12 میلیارد دلار سرمایه، بیست و پنجمین مرد ثروتمند جهان بود. او تاکنون نزدیک به 100 میلیون دلار از ثروت شخصی خود را خرج وقف به مراکز علمی و پزشکی در تگزاس آمریکا نموده‌ است.

رالف لورن طراح مد آمریکایی


رالف لورن یک طراح مد و میلیاردر آمریکایی است کهشهرت او بیشتر به خاطر برند پولو رالف لورن است. او از نین کم دنبال کارآفرینی بود و به دنبال مستقل شدن بود به همین خاطر در دوران نوجوانی کارش را به عنوان یک منشی در شرکت برادران بروکز آغاز کرد. او در آن زمان با افراد طبقه بالای جامعه در تماس بود، از این رو به این شغل علاقمند شد و دانشگاهش را رها کرد تا بتوانید در کلاس های مورد علاقه اش ثبت نام و برند لوکس رالف لورن را تاسیس کند. وی با ثروتی بالغ بر 6.4 میلیارد دلار، توسط مجله فوربز صد و هفتاد و سومین فرد ثروتمند دنیا در سال 2010 معرفی شد.

استیو جابز موسس شرکت اپل


استیو جابز یک چهره شناخته شده و مشهور در دنیای رایانه است. وی کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. او در دانشگاهی در پورتلند، اورگن، درس می خواند اما تنها یک ترم را در دانشگاه خواند و تحصیلات خود را ادامه نداد چون معتقد بود درس در دانشگاه فقط وقت او را می گیرد و فرصت موفقیت از و را می گیرد. پس از ترک تحصیل، او ابتدا به عنوان طراح بازی های یارانه ای در شرکتی استخدام شد سپس در سن 21 سالگی به‌ همراه دوستش استیو وزنیاک ، شرکت اپل را تأسیس کرد. طبق آمار در سال 2011، ثروت شخصی او به 7 میلیارد دلار در زمان مرگش می رسید. در حال حاضر شرکت اپل بزرگ ترین شرکت در صنعت کامپیوتر در سراسر دنیاست.

لری الیسون مدیر شرکت اوراکل


لری الیسون یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، یکی از شرکت ‌های عمده در زمینه نرم ‌افزارهای پایگاه داده است. الیسون استعداد شگرفی در ریاضیات داشت به طوری که در جوانی برای شرکت امپکس کار می ‌کرد. او پس از 2 سال تحصیل در دانشگاه ایلینوی درس را رها کرد تا به دنبال آرزوهایش برود. مجله فوربس گزارش داده‌ که الیسون در رده پنجم ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد. در سال 2012، فوربس اعلام کرد که ارزش خالص دارایی ‌های او حدود 40 میلیارد دلار است.

بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت


بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت است. شاید برایتان جالب باشد که این نخبه کامپیوتری نیز تحصیلات دانشگاهی ندارد. بیل گیتس کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌ دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال 1975 با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود. وی زمانی که تنها 13 سال داشت توانست یک نسخه کامپیوتری بازی ایکس را به نام خود ثبت کند. او تا مارس 2017 با دارایی خالص 86 میلیارد دلار، به‌ عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته ‌شد، ولی در تاریخ 6 مارس 2018، جف بیزوس مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، با112 میلیارد دلار دارایی ثبت‌ شده، از وی پیشی گرفت و نامش به عنوان ثروتمندترین فرد جهان ثبت شد. در حال حاضر بیل گیتس دومین فرد ثروتمند در سراسر جهان است.
advertising