بیوگرافی امانوئل مکرون جوان ترین رییس جمهور فرانسه

مجلهچهره ها

- 97/08/05
بیوگرافی امانوئل مکرون جوان ترین رییس جمهور فرانسهامانوئل ژان-میشل فردریک مَکْرون متولد 21 دسامبر 1977 در شهر آمیان، سیاست‌ مدار و بانک دار سرمایه ‌گذاری سابق فرانسوی است. او در دانشگاه پاریس غربی نانتر فلسفه خواند، و سپس در سال 2004 از مدرسه ی ملی اداری فارغ‌ التحصیل شد. سپس بازرس مالیه سربازرس مالی فرانسه و سپس در بانک روتشیلد و شرکا بانکدار سرمایه‎‎‌گذاری شد.
او در سال 2014 در کابینه ی دوم وال به عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال فرانسه منصوب شد.
مکرون در 16 نوامبر 2016 رقابت خود را به عنوان نامزد حزب مستقل خود ان مارشه در انتخابات اعلام کرد. پس از برگزاری دور اول انتخابات، او به دور دوم رسید.
مکرون در حال حاضر رییس جمهور فرانسه می باشد.

ازدواج امانوئل مکرون


امانوئل در سال 2007 با بریژیت تروینو که 20 سال از او بزرگ تر است و معلمش در دبیرستان لا پروویدانس بود، ازدواج کرد. این زوج اولین بار وقتی مکرون 15 ساله و شاگرد او بود هم دیگر را دیدند و مکرون عاشق معلمش شد و وقتی او 18 ساله شد رسما با هم ازدواج کردند.. از تروینو همسرش نقل شده است که مکرون در 17 سالگی به او گفته بود: "هر کاری کنی، من با تو ازدواج خواهم کرد."
پدر و مادر مکرون ابتدا سعی کردند با فرستادن او به پاریس برای اتمام سال آخر مدرسه این زوج را از هم جدا کنند چرا که فکر می ‌کردند جوانی او این رابطه را نا مناسب کرده، ولی این زوج پس از فارغ ‌التحصیلی او با هم ماندند و و در سال 2007 ازدواج کردند.
آن ها در حال حاضر با سه فرزند تروینو از ازدواج قبلیش زندگی می‌ کنند.
زمانی ‌که برخی مکرون را به داشتن روابط همجنس ‌گرایانه متهم کرده بودند، او به هوادارانش گفت که "همسرم برژیت در تمام زندگی ‌ام از صبح تا شب با من شریک است."
مکرون، جوان ‌ترین کاندیدای ریاست‌ جمهوری فرانسه در حال حاضر هفت نوه از فرزندان همسرش دارد.
advertising