اصغر فرهادی کارگردان سرشناس جایزه جشن منتقدان سینما را دریافت کرد

مجلهسلبریتی ها

- 97/10/07
اصغر فرهادی کارگردان سرشناس جایزه جشن منتقدان سینما را دریافت کردچندی است که هفدهمین دوره جشن انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر در حال برگزاری است. در این جشن به اصغر فرهادی کارگردان توانا و سرشناس ایرانی نشان عبدالحسین نوشین اهدا شد و از این کارگردان شاخص تقدیر به عمل آمد. اصغر فرهادی که به تازگی فیلم سینمایی همه می دانند را ساخته است برنده دو جایزه اسکار است. اصغر فرهادی چهره شاخص حاضر در هفدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر بود.
فیلم سینمایی همه میدانند ساخته اصغر فرهادی جزو فیلم های پرفروش سینما در خارج از کشور بود.
اصغر فرهادی کارگردان سرشناس جایزه جشن منتقدان سینما را دریافت کرد
اصغر فرهادی متولد 17 اردیبهشت 1351 در اصفهان است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه مدرس است. این کارگردان پرآوازه فعالیت سینمایی خود را در سال 80 با نوشتن فیلمنامه ارتفاع پست برای ابراهیم حاتمی کیا رسما شروع کرد او برای این فیلمنامه در ششمین دوره جشن خانه سینما نامزد تندیس بهترین فیلمنامه نویس سال شد. وی به خاطر ساخت فیلم های جدایی نادر از سیمین و فروشنده که از فیلم های پرفروش سینما بودند جایزه اسکار را دریافت کرد. این کارگردان بنام هر فیلمی که می سازد با موفقیت روبرو می شود.
هفدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر عصر پنجشنبه 6 دی در تالار زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان بخش های مختلف مسابقه مطبوعاتی انجمن نیز معرفی شدند.
advertising