بیوگرافی پانته‌ آ پناهی‌ ها بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/14
بیوگرافی پانته‌ آ پناهی‌ ها بازیگر سینما و تلویزیونپانته‌ آ پناهی‌ها زاده 1356 تهران بازیگر و منشی صحنه اهل کشور ایران است. وی در آلبوم در شعله با تو رقصان به همراه صابر ابر با مهیار علیزاده همکاری داشته‌است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از موسسه آموزش عالی سوره می باشد، بطور اتفاقی بدلیل صدای جذابش وارد تئاتر و سپس منشی گری صحنه شد .

نحوه بازیگر شدن پانته آ پناهی ها


یک روز در دانشگاه تهران فردی را صدا می زدم و آقای حسین کیانی (نمایشنامه نویس و کارگردان) صدای من را شنید و آنقدر خجالتی بود که از یک نفر خواست تا از من بپرسد کار تئاتر می کنم یا نه ؟ من هم گفتم نه، من تئاتر بلد نیستم ! از من پرسیدند دوست داری تئاتر بازی کنی ؟ من هم گفتم بدم نمی آید تجربه کنم، اما هنوز آشنایی با تئاتر نداشتم

قای کیانی من را سر تمرین های تئاتر بردند و تازه در پروسه تمرین فهمیدم چه اتفاقی در تئاتر می افتد آن مقطع مشکلاتی در زندگی داشتم و از حضور روی صحنه تئاتر به آرامش می رسیدم .
بیوگرافی پانته‌ آ پناهی‌ ها بازیگر سینما و تلویزیون

بهترین نقش های پانته‌آ پناهی‌ ها


هنوز در سينما نقشي كه فكر كنم با ديدن آن نتوانم ايرادي از آن نگيرم، اتفاق نيفتاده است.

اما از لحاظ حسي نقش «طوبي» در فيلم «خانوم» براي من فيلم اولي بوده است و عجيب ترين و دور از ذهن‌ ترين نقش هم «ننه‌ آقا» در فيلم «نفس» بوده است و در عين حال از جهت رواني كاراكتر «اعظم» در «لاك قرمز» براي من سخت‌ ترين نقش به شمار می آيد .


افتخارات پانته‌آ پناهی‌ ها


بهترین بازیگر زن در 34 جشنواره جهانی فیلم فجر برای بازی در «نفس» – 1395، دیپلم افتخار بهترین بازیگر فیلم خانوم در بخش نگاه نو 32 جشنواره فیلم فجر – 1392

فیلم های پانته‌آ پناهی‌ ها


جشن دلتنگی
درخونگاه
آااادت نمی‌کنیم
آبجی
اروند
در سکوت
لاک قرمز
نفس
بوفالو
من دیگو مارادونا هستم
جینگو
خانوم
مواجهه
آن مرد را نکشید
بانوی عمارت
شهرزاد
advertising