بیوگرافی و عکس های روآن اتکینسون بازیگر بریتانیایی

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/13
بیوگرافی و عکس های  روآن اتکینسون بازیگر بریتانیاییروآن سباستین اتکینسون زادهٔ 6 ژانویه 1955 بازیگر، کمدین و فیلم‌نامه‌نویس اهل بریتانیا است که بیشتر به دلیل ایفای نقش در فیلم‌های آقای بین و جانی اینگلیش شهرت دارد.

والدین او کشاورز بودند و در نزدیکی شهر نیوکاسل زندگی می‌کردند. او پس از اتمام تحصیلاتش در رشته مهندسی برق در دانشگاه نیوکاسل در سال1977 برای اخذ مدرک فوق لیسانس وارد دانشگاه اکسفورد شد و همزمان زندگی هنریش را اغاز کرد.

وی که یک کمدین، بازیگر و نویسنده انگلیسی است، از نوجوانی به بازی در نقش‌های کمدی علاقه فراوانی داشت و در این زمینه از استعداد خاصی برخوردار بود.
بیوگرافی و عکس های  روآن اتکینسون بازیگر بریتانیایی
وی کار حرفه‌ای خود را در این زمینه در سن 23 سالگی و در سال 1978با ایفای نقش در یک نمایش کمدی با نام oclock news شروع کرد.

این نمایش یک تقلید طنزآمیز بود که از شبکه BBC انگلیس پخش می‌شد. این نمایش کمدی که پخش آن مدت 4 سال ادامه داشت موفقیت چشمگیری به دست آورد و در این مدت وی جوایز ملی و بین‌المللی فراوانی را از اتحادیه‌های مختلف از آن خود کرد.

اتکینسون که با بازی در این سریال محبوبیت خاصی در انگلیس پیدا کرده بود در سال 1980عنوان بازیگر سال BBC را از آن خود کرد و مورد تقدیر قرار گرفت. وی در سال 1981 در یک نمایش تک نفره طنز در تئاتر وست اندلندن بازی کرد و بعد از اتمام یک فصل کامل بازی جایزه بازیگر کمدی سال اتحادیه تئاتر وست اندلندن را از آن خود کرد.

او جوان‌ترین فردی بود که تا آن زمان تئاتر تک نفره طنز بازی کرده بود. دومین نمایش تک نفره او در سال 1988 نه فقط در لندن بلکه در نیویورک، استرالیا، نیوزلند و خاورمیانه بسیار موفقیت‌آمیز بود و مورد استقبال قرار گرفت.

برخی از فیلم های روآن اتکینسون


توپ مخفی پلیس
خط نازک آبی
جیمز باند سال
چهار عروسی و یک تشییع جنازه
شیرشاه
بین
تعطیلات مستر بین
جانی انگلیش
بازگشت جانی انگلیش
advertising