بیوگرافی و عکس های کیرا نایتلی بازیگر هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/11
بیوگرافی و عکس های کیرا نایتلی بازیگر هالیوودکیه‌را کریستینا نایتلی زاده 26 مارس 1985 در لندن هنرپیشه انگلیسی است.

پدر وی ویل نایتلی بازیگر انگلیسی و مادرش شارمن مک دونالد، بازیگر و نمایشنامه‌نویس اسکاتلندی است. شارمن بنا به علاقه‌اش به کیرا ایوانوا اسکیت‌باز اهل شوروی سابق، قصد داشت نام دخترش را کیرا بگذارد ولی در ثبت احوال، نام وی به اشتباه کایرا ثبت شد و این اشتباه تا به امروز نیز پابرجا مانده است.

وی کار بازیگری خود را از سال ۱۹۹۳ شروع کرد و از سال ۲۰۰۲ و پس از بازی در فیلم‌های مثل بکام کات‌دار بزن و دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه به شهرت جهانی رسید.
بیوگرافی و عکس های کیرا نایتلی بازیگر هالیوود
حضور کایرا در جنگ ستارگان، نقطه‌ی عطفی در کارنامه‌ی بازیگری وی به حساب می‌آمد و به نوعی او را به بازی در نقش‌های بزرگتر هدایت کرد. نایتلی پس از بازی در فیلم حفره و حضور در فیلم پرفروش مثل بکام کات دار بزن ، در دو فیلم تلویزیونی شاهزاده دزدان محصول دیزنی و دکتر ژیواگو محصول ITV در نقش‌های اصلی ظاهر شد

نایتلی پس از بازی در چند فیلم موفق شد برای بازی در نقش الیزابت بنت در فیلم غرور و تعصب، نامزد جوایز اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن شود. ۲ سال بعد نیز وی برای بازی در فیلم کفاره، برای دومین بار نامزد جایزه گلدن گلوب شد. در سال ۲۰۱۵ بخاطر بازی در فیلم بازی تقلید نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

در کودکی به خوانش پریشی دچار بود. در سن ۶ سالگی مدیر برنامه خود را داشت. زمانی که در سال ۲۰۰۳ فیلم “مثل بکهام شوت بزن” موفق شد، او برنامه خود را از تحصیل در کالج و کار در فروشگاه اسکیت بورد، به فعالیت تمام وقت در حرفه بازیگری تغییر داد.

فیلم های کیرا نایتلی


جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح
حفره
مثل بکام کات‌دار بزن
شب سال نو
دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه
در واقع عشق
آرتور شاه
ژاکت
دومینو
غرور و تعصب
دزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مرده
دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان
ابریشم
کفاره
مرز عشق
دوشس
استیون
هرگز رهایم مکن
شب گذشته
یک روش خطرناک
آنا کارنینا
جستجوی دوستی برای آخرالزمان
دوباره شروع کن
جک رایان: سرباز سایه
بازی تقلید
اورست
زیبایی موازی
دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند
فندق‌شکن و چهار قلمرو
برلین عاشقت هستم
کولت
پس از آن
advertising