بیوگرافی ویشکا آسایش بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/10
بیوگرافی ویشکا آسایش بازیگر سینما و تلویزیونویشکا آسایش متولد 16 آبان 1351 در تهران هنرپیشه و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. وی خواهرزاده مازیار پرتو (فیلمساز ایرانی)، و نوه شین پرتو (نویسنده و شاعر) است. او دارای مدرک طراحی صحنه از کشور انگلستان است. نخستین فعالیت هنری او بازی در سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری می‌باشد.ویشکا آسایش خواهر زاده مازیار پرتو فیلمساز و نوه شین پرتو شاعر و نویسنده است.

ویشکا آسایش تحصیلاتش را در رشته طراحی صحنه در کشور انگلستان به پایان رسانده است. تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی در ایران ادامه می دهد و برای گرفتن ویزای انگلیس یک سال به همراه خواهرش در کشور آلمان زندگی می کند.
بیوگرافی ویشکا آسایش بازیگر سینما و تلویزیون
او موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم ورود آقایان ممنوع شد. او همچنین در سال 1391 برای بازی در فیلم برف روی کاج ها کاندید بهترین بازیگر مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد.

ماجرای خواستگاری و ازدواج ویشکا آسایش از زبان خودش


۵ سالی که در انگلیس تحصیل می کردم در زمان هایی که برای تعطیلات به ایران می آمدم رضا همسرم را دیدم. از همان لحظه ای که او را دیدم فهمیدم او مرد رویاهای من است و ویژگی هایی که دارد همان معیارهای من برای ازدواج است.

یک مرد قد بلند ، جدی و جنتلمن ! وقت زیادی گذاشتم تا او را دورادور بشناسم و هر چقدر بیشتر او را می شناختم بیشتر به او علاقمند می شدم. یک روز به خودم آمدم و دیدم که دارم وقتم را هدر می دهم بدون اینکه او از حس من نسبت به خودش با خبر باشد.

فیلم های ویشکا آسایش


ما همه با هم هستیم
نهنگ عنبر ۲
دراکولا
من و شارمین
در مدت معلوم
خوب، بد، جلف
۵۰ کیلو آلبالو
من دیه گو مارادونا هستم
نهنگ عنبر
سیزده
نیکان و بچه غول
برف روی کاج‌ها
خوابم می‌آد
پرتقال خونی
زنان ونوسی، مردان مریخی
ورود آقایان ممنوع
گل یخ
هشت پا
دنیا
مسافر ری
بلوغ
عشق + ۲
ساحره
دیوار به دیوار
مختار نامه
امام علی
advertising