بیوگرافی جورج کلونی بازیگر و کارگردان هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/07
بیوگرافی جورج کلونی بازیگر و کارگردان هالیوودجورج تیموتی کلونی زادهٔ 6 مه 1961 در ایالت کنتاکی بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی برندهٔ جایزه اسکار و گلدن گلوب است. نیک پدر او، در تلویزیون حضور داشت و گوینده اخبار بود. مادرش نینا بروس نیز ملکه زیبایی به شمار می رفت و در شورای شهر حضور داشت. به این ترتیب وی با دنیای فیلم و رسانه آشنایی کامل داشته است.

وقتی که جورج کلونی تنها 14 سال داشت، با بیماری فلج عضلات صورت دست و پنجه نرم می کرد. وی با خونریزی ناشی از زخم معده نیز مواجه بود.
بیوگرافی جورج کلونی بازیگر و کارگردان هالیوود
او تحصیلاتش را در دانشگاه سینسیناتی پیگیری کرد، اما نتوانست آن را به اتمام برساند. آقای کلونی به کارهایی مانند فروختن کفش زنانه، کار کردن در ساختمان، کار در فروشگاه لباس و دخانیات روی آورد تا بتواند مخارج زندگی را تامین کند.

وی به خاطر بازی در فیلم «یازده یار اوشن» 20 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. جرج کلونی برای مراسم ازدواج خود، بین 4٫6 تا 13 میلیون دلار خرج کرد و تمام هتل سیپریانی را برای میهمانانش رزرو نمود.

او در سال 1994 با بازی در مجموعه «بخش فوریت های پزشکی» توانست به شهرت برسد و پیشنهاد های زیادی برای حضور در هالیوود دریافت کند.

فیلم های جورج کلونی


هیولای پول
درود بر سزار
سرزمین فردا
مردان آثار یادبود
جاذبه
فرزندان
نیمه ماه مارس
بالا در آسمان
مردانی که به بزها خیره می‌شوند
بعد از خواندن بسوزان
کلاه چرمی‌ها
مایکل کلایتون
سیزده یار اوشن
آلمانی خوب
سیریانا
شب به خیر و موفق باشید.
دوازده یار اوشن
سنگدلی تحمل‌ناپذیر
اعترافات یک ذهن خطرناک
سولاریس
به کالینوود خوش آمدی
یازده یار اوشن
کاملاً طوفانی
اوه برادر کجایی
سه پادشاه
خط سرخ باریک
خارج از دید
مصلح
یک روز خوب
از گرگ و میش تا سحر
خرمن
بازگشت قاتل گوجه‌ای
advertising