بیوگرافی و عکس های سلمان خان بازیگر بالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/01
بیوگرافی و عکس های سلمان خان بازیگر بالیوودعبدالرشید سلیم سلمان خان مشهور به سلمان خان بازیگر سینمای بالیوود متولد در 27 دسامبر سال 1965، است. او در بیش از 50 فیلم هندی درخشیده‌است. سلمان خان پسر هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس سینمای بالیوود سلیم خان است.

آیشواریا همسر سابق سلمان خان بود .آیشواریا و سلمان خان با یکدیگر رابطه عاشقانه ای آغاز کردند و عشق آنها برای همه کاملا آشکار بود. اما اخلاق تند و آتشین مزاج بودن سلمان خان به جدایی این زوج رویایی منجر شد.
بیوگرافی و عکس های سلمان خان بازیگر بالیوود
او یکی از سه شخصی است که شکل تازه ای به فیلمهای هندی طی دهه 1990 تا زمان حاضر دادند. ستاره ای با شهرت نقصان نیافته به رغم فراز و نشیبهای شخصی و حرفه ای، ستاره ای با رکورد قوی فروش گیشه بطور مداوم در طول دو دهه هنرپیشه ای که خود را به عنوان استاد تمام ژانرها اثبات کرد، ژانر عشقی، اکشن، درام یا کمدی. هیچ تجربه بالیوودی بدون فیلمهای او کامل نیست. هیچ دانشجوی سینما نمی تواند فیلمهای او را نادیده بگیرد و هیچ نویسنده آینده تاریخ بالیوود نمی تواند او را در نظر نگیرد. جایگاه او در اصل سینمای هندی تضمین شده است و این بخاطر ساختن فیلمهایی با تأثیر گسترده و ماندگاراست.

از فیلم های او می توان به یار در کنار سانجی دات، من برای تو کی هستم در کنار مادوری دیکشیت، کاران آرجون در کنار کاجول و شاهرخ خان، آهسته و مخفیانه در کنار پریتی زینتا و رانی موکرجی، چرا دوست دارم در کنار کاترینا کایف، بادیگارد در کنار کارینا کاپور، نترس 1 و 2 در کنار سوناکشی سینها را نام برد.

فیلم های سلمان خان


یه وقت عاشق نشی
فراموشی
به نام تو
باغبان
افتخار
با من ازدواج می‌کنی؟
دوباره همدیگر را خواهیم دید
آنچه دل بخواهد
خوش شانس
چرا من دوست دارم؟
ورود ممنوع
برای اینکه
ازدواج کردم گیر افتادم
ساوان....فصل عاشقی
بابل
جان من
شریک
ماریگولد
سلام بر عشق
عشق من
خدایا، بنازم به عظمتت
سلام
یووراج
قهرمانان
تحت تعقیب
من و خانم خانا
رؤیاهای لندن
ویر
تیز مار خان
نترس
بادیگارد
آماده
پسر سردار
زمانی ببری وجود داشت
نترس ۲
لگد
جی هو
برادر باجرانگی
گنجینه‌ای به نام عشق پیدا کرد
سلطان
هانومان: دا دمار
تیوبلایت
تایگر زنده است
مسابقه ۳
advertising