حاشیه های ساخت سردیس جمشید مشایخی که شباهتی به او نداشت

مجلهسلبریتی ها

- 98/02/15
حاشیه های ساخت سردیس جمشید مشایخی که شباهتی به او نداشتمدت زیادی از درگذشت مرحوم جمشید مشایخی بازیگر توانا و پیشکسوت کشور نگذشته است و به خاطر تقدیر از این هنرپیشه سرشناس تصمیم گرفته شد که نام یک خیابان را به نام وی ثبت کنن. هم چنین اعلام شد که مجسمه استاد مشایخی ساخته خواهد شد. به همین خاطر مراسم آئین رونمایی از سردیس جمشید مشایخی و پلاک خیابان به نام این هنرمند فقید برای تغییر اسم خیابان «ج» در منطقه یک تهران (در ابتدای خیابان مقدس اردبیلی) عصر جمعه ۱۳ اردیبهشت با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و تعدادی از هنرمندان برگزار شد.
اما این مراسم با حاشیه هایی همراه بود.

عدم شباهت سردیس مرحوم جمشید مشایخی یکی از حاشیه های این روزهاست که موجب واکنش ها و انتقادات زیادی شد.
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران از سردیس ساخته شده مرحوم «جمشید مشایخی» گلایه کرد و گفت که این سردیس شباهتی به وی ندارد و : به لحاظ شکلی سردیس مرحوم جمشید مشایخی هیچ شباهتی به او ندارد و به نظر می‌رسد که یک عکس پرسنلی را که مربوط به روزهای آخر حیات اوست، آن هم به گونه‌ای دیگر سه بعدی کرده و به شکل مجسمه و سردیس در آورده‌اند.
حاشیه های ساخت سردیس جمشید مشایخی که شباهتی به او نداشت
وی در ادامه توضیحات خود گفت:در تذکری پیش از دستور خود با انتقاد از سردیس مرحوم جمشید مشایخی گفت این سردیس نه تنها هیچ شباهتی به وی ندارد بلکه درخور او نیست و بهتر است از شهرداری بخواهیم که در مورد چهره‌های ملی فکر ملی کنند و امیدوارم این روال تکرار نشود. به نحوی نیز سردیس وی نیز اصلاح شود.

به احتمال زیاد با توجه به انتقادات وارده سردیس مرحوم جمشید مشایخی دوباره بازسازی شود.
advertising