آیا برادر پیروز حناچی شهردار جدید تهران عضو سازمان مجاهدین است

مجلهچهره ها

- 97/09/02
آیا برادر پیروز حناچی شهردار جدید تهران عضو سازمان مجاهدین استماجرای انتخاب شهردار برای تهران در مدت گذشته همیشه پر از حاشیه بوده است. پس از استعفای نجفی از سمت شهردار تهران این بار پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. اما حناچی هم نتوانست از حاشیه های فضای مجازی دور بماند. او بعد از آن که در رقابت بر سر شهرداری تهران گوی سبقت را از آخوندی ربود، حاشیه‌های شغل شهردار تازه تهران پیش از متن آن از راه رسید. هر روز که می‌گذرد ابهامات درباره تایید حکم حناچی برای شهرداری تهران بیشتر می‌شود
کاربران توییتر ادعا کردند که پیمان حناچی عضو سازمان مجاهدین است با شهردار تهران چه نسبتی دارد. آن ها ادعا دارند که برادر حناچی عضو گروهک منافقین است و چگونه حکم شهردار شدن او تایید شده است.
حناچی که سابقه رزمندگی در جبهه را هم در پرونده خود دارد بدون اشاره مستقیمی به این پرسش توییت زیر را در صفحه توییتر خود منتشر کرده است: «وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ . و مبادا دشمنى با گروهى از مردم شما را به بی‌عدالتی کشاند ، به عدل و داد رفتار کنید که این به تقوا نزدیک تر است .»
توییتی که ارزشی‌ها آن را فرافکنانه و اتهام‌زننده ارزیابی می‌کنند و شاهدی بر این مدعای خود می‌گیرند که سوال درستی مطرح کرده‌اند. هواداران حناچی در مقابل عکس‌های جبهه او را منتشر می‌کنند و خانواده شهید بودن او را شاهد وفاداری‌اش به نظام می‌دانند.
البته هنوز وزارت کشور و وزارت اطلاعات پاسخی مبنی بر این ادعا را منتشر نکرده است.
حسن رسولی عضو هیات رییسه و خزانه دار شورای شهر تهران در این خصوص گفت: بررسی های غیر رسمی درباره آقای حناچی که تا پیش از این داشته ایم حاکی از این است که این نسبت اگر وجود هم داشته باشد خیلی جای نگرانی ندارد؛ چون در سال های اول انقلاب و قبل از استقرار کامل نظام به ویژه در یکی دو سال اول انقلاب که بحث گروهک ها در فضای امنیتی کشور مسئله اصلی بود بسیاری از خانواده ها دچار چنین مشکلاتی شدند و با این موضوع درگیر بوده اند.
بر اساس این صحبت ها صحت این ادعا بیش از پیش تقویت می شود.
advertising