پول سازترین بازیگران ایرانی در سال 97 چه کسانی هستند

مجلهسلبریتی ها

- 98/01/04
پول سازترین بازیگران ایرانی در سال 97 چه کسانی هستندبه تازگی لیستی از بازیگران پولساز ایران در سال 97 منتشر شده است. در این لیست اسامی چند بازیگر مرد ایرانی که در سال گذشته در فیلم های پرفروش سینما بازی کرده اند به چشم می خرد. در ادامه نام این بازیگران پول ساز ایران درج شده است:

جواد عزتی که در سال های اخیر پله های ترقی را به خوبی طی کرده و به موفقیت های زیادی در عرصه بازیگری دست پیدا کرده ، سرانجام عنوان پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران را از آن خود کرد. این بازیگر توانا و سرشناس فقط در فیلم‌های کمدی حضور نداشته و نقش‌ها و ژانرهای مختلف را امتحان کرده و به ایفای نقش پرداخته است اما باید اذعان داشت که حضور و تأثیرش روی جذب مخاطب و افزایش فروش فیلم‌ها کاملا محسوس است و نام جواد عزتی در فیلم های پرفروش اخیر سینما به چشم می خورد.

در سال ۹۷ چهار فیلم هزارپا، لاتاری، تنگه ابوقریب و خرگیوش با بازی جواد عزتی به اکران درآمد که مجموع فروش این فیلم‌ها ۶۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بود. فیلم هزارپا با بازی این بازیگر و رضا عطاران به تنهایی ۳۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان فروش کر و لقب پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود نمود.

در رده دوم پول‌سازترین بازیگران سینمای ایران در سال ۹۷ نام رضا عطاران به چشم می خورد که سه فیلم هزارپا، مصادره و خانم یایا با بازی او در مجموع ۵۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان فروش کرده است.

هادی حجازی‌ فر هم نفر سوم این فهرست است. دو فیلم نوروزی به وقت شام و لاتاری باعث شده که این بازیگر به رتبه سوم دست پیدا کند. کاتیوشا، دارکوب و آستیگمات هم دیگر فیلم‌هایی است که از حجازی‌فر در سال 97 اکران شد و مجموع فروش آنها به 34 میلیارد و 630 میلیون تومان می‌رسد. هادی حجازی فر در سریال ممنوعه نیز به ایفای نقش پرداخته است.

نفر چهارم این فهرست حمید فرخ ‌نژاد است که در سالهای اخیر پای‌ ثابت جدول پول‌سازترین بازیگران مرد سال بوده است. فیلم‌های سینمایی تگزاس، خانم یایا، لاتاری و میلیونر میامی با بازی فرخ‌نژاد در سال 97 مجموعاً 33 میلیارد و 996 میلیون تومان فروش کرد.

پژمان جمشیدی با فروش 24 میلیارد و 805 میلیون تومانی فیلم‌های تگزاس، لونه زنبور، من دیوانه نیستم و سوءتفاهم در رده پنجم، سام درخشانی با فروش ۲۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومانی فیلم‌های تگزاس، تخته گاز، دشمن زن و پاستاریونی در رده ششم، فرهاد اصلانی با فروش 19 میلیارد و 35 میلیون تومانی فیلم‌های جن زیبا، مغزهای کوچک‌ زنگ‌زده و کلمبوس در رده هفتم، امیر جدیدی با فروش 18 میلیارد و 648 میلیون تومانی فیلم‌های قانون مورفی، تنگه ابوقریب، هت‌تریک و عرق سرد در رده هشتم و ساعد سهیلی با فروش 16 میلیارد و 456 میلیون تومانی فیلم‌های لاتاری، اتاق تاریک و ماهورا در رده نهم این جدول هستند.

نکته مهم جدول بازیگران پول‌ساز هم نوید محمدزاده است که در رده دهم قرار دارد. این بازیگر توانا تا به حال در فیلم کمدی بازی نکرده است، وی از بازیگران گزیده‌ کار است که سخت انتخاب می کند و در کارنامه امسالش تنها دو فیلم دیده می‌شود و یکی از پایه‌های فروش فیلم‌هایی است که در آنها بازی کرده است. دو فیلم سینمایی مغزهای کوچک زنگ‌زده و عصبانی نیستم با بازی نویدمحمدزاده در مجموع 16 میلیارد و 110 میلیون تومان در سینما فروش داشته است.

نکته ای که قابل توجه است این است که علاوه بر فیلمنامه قوی وجود بازیگران خاص نیز از عوامل مهم فروش یک فیلم در سینما است.
advertising