چگونه احساس نا امیدی در زندگی را از خود دور کنیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/10/01
چگونه احساس نا امیدی در زندگی را از خود دور کنیم

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید ایمان خود را تقویت کنید


عامل زیربنایی احساس و رفتار انسان ایمان به خداست. با ایمان به خداست که می توان سخت ترین کارها را انجام داد و از آن لذت برد. بنابراین راهکار لذت بردن از زندگی تقویت ایمان است.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید خانه را به محل شادی تبدیل کنید


بدون شک، احساس ناامیدی از شکست‌های مکرر و شادی‌های اندکی که مردم به دنبالشان هستند بوجود می‌آیند.با شاد کردن محیط و فضای خانه امید را به زندگی خود برگردانید.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید اتفاقات را بپذیرید


هر چیزی که برایتان اتفاق می‌افتد را بپذیرید، ‌بسیاری از افراد می‌خواهند از زیر بار احساسات غم‌انگیز شانه خالی کنند چرا که برای آنها دردناک است اما تنها پذیرفتن واقعیت است که آنها را آرام خواهد کرد.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید روابط صمیمی و سازنده با دیگران را تقویت کنید


همه ما انسان ها نیاز به محبت و پذیرش داریم و این محبت و پذیرش بیشتر از ناحیه دوستان ارضا می گردد. این ارضای نیاز است که احساس لذت و خوشی به انسان می بخشد. بنابراین ابراز وجود و پذیرشی که از یک دوست صمیمی حاصل می شود می تواند تاثیر زیادی بر احساس مثبت ما در زندگی داشته باشد. پس سعی کنید اولا دوستان خوبی انتخاب کنید؛ دوستانی که شما را به یاد خدا بیندازند و در شرایط سختی شما را رها نسازند و همیشه یار و یاور و غمخوار شما باشند، و ثانیا روابط خود را با آنها بیشتر کنید.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید برنامه ریزی منظم برای زندگی


برای زندگی خود برنامه ریزی جامعی داشته باشید، که در برگیرنده ساعاتی برای تحصیل یا اشتغال، کارهای شخصی، تفریحات سالم، عبادت، استراحت و غیره باشد. برنامه تان را بر روی برگه نوشته و آن را به دقت مورد اجرا قرار دهید و به هر گونه پیشرفت و موفقیت خود پاداش دهید. پاداش شما می تواند تحسین خود، رفتن به گردش، خوردن غذای مورد علاقه یا پرداختن به هر کار مورد علاقه ای باشد.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید روی امروز متمرکز شوید


اگرچه ساختن آینده و برنامه ریزی برای آن بسیار مهم است اما نباید اجازه بدهید ناشناخته بودن چیزی که پیش رویتان است حالتان را خراب کند. استرس فردا، سال بعد و ده سال بعد می تواند هر کسی را در خود غرق کند. به جای تمرکز دائم روی آنچه که قرار است اتفاق بیفتد، باید روی امروز تمرکز کنید. امروز همان روزی است که در اختیار دارید. نمی توانید به عقب باز گردید و نمی توانید کنترل هیچ روز دیگری را به دست بگیرید. امروز همان روز است که می توانید کاری کنید یا دست روی دست بگذارید و حرکتی نکنید.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید با ترس های خود رو برو شوید


ناامیدی می تواند واکنشی به ترس باشد. ترس می تواند ناشی از یک چیز ترسناک بزرگ باشد اما کاهی هم می تواند ناشی از چیز کوچکی باشد که خودمان بزرگش کرده ایم. ترس می تواند با یک کار کوچک شروع شده باشد، اما با پشت گوش انداختن آن برای مدت طولانی بزرگ و بزرگتر می شود و نهایتاً به یک ترس و ناامیدی در درون شما تبدیل می شود. این ترس های رایج می توانند شما را عقب نگه دارند.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید سعی کنید افکار منفی را از خود دور کنید و آنها را با افکار صحیح جایگزین کنید


بجای اینکه فکر کنید فردی ناتوان یا بد شانس هستید به این فکر کنید که کسانی هستند که شرایطشان از شما بدتر است. کسانی که از سرپناه محرومند. کسانی که با خانواده معتاد درگیرند و یا درگیر مشکلات مالی هستند.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید خود را با دیگران مقایسه نکنید


وقتی وارد شبکه های اجتماعی می شویم دسترسی آنی به زندگی دیگران پیدا می کنیم. اگرچه می تواند یک مجلۀ تفریحی رایگان باشد، اما باید به خاطر داشته باشید که شبکه های اجتماعی هم مانند مجلات می توانند واقعیت را محو کنند. در این زمان اکثر ما می دانیم که داریم به یک واقعیت فیلتر شده نگاه می کنیم، اما باز هم با چیزهای کوچکی مثل کمبود لایک ها برای پستمان رقابتی و ناامید می شویم.ما در دنیایی زندگی می کنیم که نمی توانیم تلفن هایمان را از زندگی مان حذف کنیم. در هر صورت نیاز داریم با افراد خانواده، دوستان و همکارانمان در تماس باشیم. اما می توانیم تمام اپلیکیشن های رسانه اجتماعی که روی تلفنمان داریم را حذف کنیم. یک مرخصی از این اپلیکیشن ها می تواند دقیقا همان چیزی باشد که برای بازگشت به مسیر زندگی تان و داشتن احساس خوب نیاز دارید.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید تلقین مثبت را فراموش نکنید


به خود تلقین کنید که من از بقیه چیزی کم ندارم. خیلی نقاط مثبت دارم که خیلی از افراد ندارند. من نباید ترسی از حضور در جمع داشته باشم. همه کسانی که به راحتی در حضور استاد صحبت می کنند در توانایی ها و استعداد ها با من همتراز می باشند و جای نگرانی نیست.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید از شکست یک درس برای خود بسازید


شکست راهی است برای انتقال ذهنیت ما به حس فقدان و کمبود. این کاملاً طبیعی است که با یک شکست ناامید شویم. ما اغلب با شکست هایی که یکی پس از دیگری با آنها مواجه می شویم، زمین می خوریم، که اینها به شکل قابل درکی می توانند به ناامیدی منجر شوند. به جای اینکه اینها را شکست ببینید.ما هر روزه با چیزهای بزرگ و کوچک آزموده می شوم، اما حتی اگر نتوانیم موفق شویم می توانی از آنها درس بگیریم. با تغییر دیدگاهتان نسبت به شکست، می توانید یک مانع را به موقعیتی که می توانید از آن استفاده کنید تبدیل کنید. یک شکست می تواند از یک خستگی به یک نیروی ارادۀ قوی تبدیل شود، اما همۀ این فرایند زمانی شروع می شود که به جای دیدن انتهای کار، ابتدا را ببینید.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید در کارهای اجتماعی شرکت کنید


تلاش کنید که در کارهاى اجتماعى در محیط خانه، مدرسه و دانشگاه مانند اردو و بازى‏ هاى دسته جمعى شرکت کنید و نقش فعالى را بپذیرید.سعی کنید بیشتر در جمع باشید. البته جمعی که شما را تایید کند نه اینکه طرد یا تحقیر کند.

برای از بین بردن احساس نا امیدی باید قدردان چیزهایی که دارید باشید


تأسف خوردن برای چیزهایی که می خواستید آسان است، اما برای ثانیه ای هم نگاهی به داشته هایتان بیاندازید. بیایید فرض کنیم شما در رابطه با کارتان، خانواده و دوستان در تقلا هستید. یکی از آنها به خوبی عمل نمی کند. سپس به چیزهای دیگری فکر کنید که برای شما خوب عمل می کنند. از خودتان بپرسید: آیا در کل زندگی خوبی داری؟ آیا از داشته هایی که در اطرافت هست قدردانی می کنی؟ به احتمال خیلی زیاد حداقل یک چیز پیدا می کنید که بخواهید از آن قدردانی کنید. روی خوبی ها متمرکز شوید و اجازه دهید حس قدردانی غالب شود.
advertising