داشتن دوست خوب و صمیمی چه مزایایی دارد

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/11/07
داشتن دوست خوب و صمیمی چه مزایایی داردخنده بلند و از ته دل تاثیری شگفت انگیز بر سلامت ما دارد. بسیاری از کارشناسان خنده را با ورزش مقایسه می کنند چون وقتی می خندیم ماهیچه هایمان درگیر می شوند، نبضمان تند می شود و تندتر نفس می کشیم. بدین ترتیب اکسیژن بیشتری به بافت های بدن وارد می شود.داشتن دوستان خوب به کاهش فشار خون کمک کرده و در نتیجه احتمال ابتلا به ناراحتی های قلبی را کاهش می دهند. در مقابل نداشتن دوستان خوب و روابط اجتماعی قوی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را 2 برابر می کند.

بسیاری از افراد وقت یا حوصله ورزش کردن را ندارند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، می توانید یک یا چند نفر از دوستان خوب خود را هنگام ورزش با خود همراه کنید. مطمئنا گروهی ورزش کردن از تنها ورزش کردن بهتر است، مثلا اگر با یکی از دوستان به پیاده روی برویم هم فرصتی برای گفت و گو و خنده خواهیم داشت، و هم گذر زمان را احساس نخواهیم کرد.

افراد مسنی که دوستان زیادی دارند نسبت به افراد مسنی که دوستان کمتری دارند بیشتر عمر می کنند. روابط اجتماعی قوی به سلامت مغز افراد مسن کمک می کند و طول عمر را افزایش می دهد. می بینید که فواید داشتن دوستان خوب چیزی فراتر از رفتن به مهمانی و خنده و وقت گذرانی است.اغلب در کنار دوستان بودن منجر به خوردن غذا و نوشیدنی هایی مانند:فست فود، نوشابه، شیرینی و غیره می شود که بسیار دلچسب و خوب به نظر می رسد، اما داشتن دوستان لاغر به ما کمک می کند تا وزنی متناسب و بدنی سالم تر داشته باشیم. هرچه رابطه شما با دوستی صمیمی تر و نزدیک تر باشد، احتمال اینکه از نظر سایز و وزن به او شبیه باشید بیشتر است.

وقتی تحت فشار، استرس یا غم هستیم بودن در کنار دیگران و سر گذاشتن روی شانه کسی یک نعمت است (به خصوص برای خانم ها). وقتی زنی استرس داشته باشد هورمون اکسی توسین در بدنش ترشح می شود. این هورمون تمایلی شدید به صحبت کردن با دوستان و بیان احساسات در وجود فرد ایجاد می کند. نکته جالب دیگر اینکه وقتی زنی دهان باز می کند و با دیگران درددل می کند، اکسی توسین بیشتری در بدنش ترشح می شود، این اکسی توسین موجب آرامش و کاهش استرس می گردد.

دوستان خوب و صمیمی شما را آرام می کنند.احساس می کنید وزن جهان را بر روی شانه های شما سنگینی می کند؟ دوستان شما می توانند به شما کمک کنند. با توجه به مطالعات گذراندن وقت با دوستان می تواند به کاهش استرس و آرام شدن شما کمک کند. در جامعه ای که بیشتر ما رویداد های استرس زا را در زندگی خود داریم، دوستان برای کاهش استرس می توانند بسیار کمک کننده باشند.دوستان خوب و صمیمی درک شما را از حس وابستگی افزایش می دهند.ارتباط با دیگران شما را مهربان تر می کند، دوستی به شما احساس بهتری از وابستگی و تعلق می دهد. دوستان همچنین می توانند دروازه ای برای احساس بزرگتر باشند، یک احساس تعلق به یک جامعه بزرگتر که انگیزه شما را برای سلامتی و شادی بیشتر می کند.هنگامی که شما با دوستان خود در ارتباط هستید و به زندگی دیگران نگاه کنید می بینید که همه ی مردم در حال مبارزه هستند و دشواری های زیادی دارند و شما تنها نیستید. که دانستن آن باعث داشتن احساس خوبی در شما می شود.

دوستان خوب و صمیمی به شما کمک میکنند تا برای سلامتی خود مبارزه کنید.داشتن یک دوست در کنار شما می تواند کمک کند که چالش های بزرگ، کوچکتر به نظر برسند، سلامت ما از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که شما یک سیستم حمایتی قوی دارید، اثر مثبتی روی قدرت مبارزه با یک بیماری دارید، و همچنین خطر ابتلا به زوال عقل و افسردگی را کاهش می یابد.دوستان خوب و صمیمی می توانند خلق‌ و‌ خو و روحیه شما را بهبود ببخشند.

دوستان شما عمرتان را طولانی می‌کنند.دوستان‌ شما سلامت‌تان را به طور کلی ارتقا می‌دهند .دوستی‌ ها سلامت ذهن شما را موجب می‌شوند.دوستان شما چه در مسیر خوب یا بد، بر شما تاثیر می‌گذارند.دوستان صمیمی در گذر از موقعیت‌های سخت به شما کمک می‌کنند.دوستان‌ شما کمک می‌کنند راحت‌تر با طرد شدن کنار بیایید.دوستی‌ ها و اثرات مثبت آنها می‌توانند مادام‌العمر باشند .
advertising