چگونه برگ گل و گیاهان آپارتمانی را تمیز کنیم

سبک زندگیباغچه

- 97/09/09
چگونه برگ گل و گیاهان آپارتمانی را تمیز کنیمگیاهان آپارتمانی نیز همانند دیگر وسایل موجود در خانه کثیف شده و گردوغبار را بر روی خود می‌گیرند. ازاین‌رو در هنگام پاک‌سازی دیگر وسایل داخل خانه بهتر است به گیاهان آپارتمانی خود نیز رسیدگی کرده و در آخر منجر به شادابی بیشتر گیاه خود شوید. تمیز نگه داشتن برگ ها به آن ها کمک می کند تا بتوانند نفس بکشند. گرد و غبار یا آلاینده های موجود در هوا روی برگ ها انباشته می شوند و میزان نوری که گیاه دریافت میکند را تا حد چشمگیری کاهش میدهد. برای پاک‌سازی برگ‌های گیاهان سبز می‌توانید از انواع مواد شوینده مخصوص گیاهان موجود در بازار نیز استفاده کنید. برای براق شدن برگ‌ها به‌ هیچ‌ عنوان از ماده‌ های دیگر همچون پارافین و یا آن دسته از موادی که منجر به بسته شدن منافذ روی برگ‌ها می‌شوند استفاده نکنید.

روش هایی برای براق و تمیز کردن برگ گل و گیاهان خانگی



تمیز کردن برگ گل و گیاهان به وسیله براق کننده ی طبیعی


استفاده از یک براق کننده ی طبیعی موثر است ، به جز گیاهانی که برگ و موهای کوچک دارند. از استفاده ی برای این گیاهان خودداری شود.از یک اسفنج و آب و صابون نیز میتوانید استفاده کنید و آن رابه آرامی روی برگ ها بکشید.و نیز میتوانید از روغن زیتون نیز برای براق کردن گیاهان خود استفاده کنید. برای آنکه گل‌های آپارتمانی شادابی خود را مجدداً به دست آورند می‌توانید از مقداری روغن کرچک استفاده کرده و یک قاشق از آن را بر روی خاک گیاه پخش کرده و یک لیوان آب بر روی آن بریزید.

تمیز کردن برگ گل و گیاهان به وسیله آب به عنوان مواد اولیه


آّب منبع مناسبی برای پاک کردن گیاهان است.میتوانید گیاه را زیر آب بگذارید و آرامی و با آب ملایم آن را شستشو دهید. با انجام این کار ، گیاه میتواند به جای جریان شدید آب، قطره های ملایم که به برگ ها آسیب نمی رساند، را دریافت کند. همچنین میتوانید با استفاده از یک شلنگ یا اسپری نیز این کار را انجام دهید.اگر گیاه بسیار کثیف است ، میتوانید کمی ژل دوش و یک لیتر آب مخلوط کرده و به کمک آن برگ ها را پاک کنید.

تمیز کردن برگ گل و گیاهان به وسیله پوست موز


برگ های گیاهان زینتی در منزل با پوست موز بسیار تمیز خواهند شد، درست مثل شیر، شاهد تغییرات شگفت انگیز در ظاهر گیاه و درخشندگی و رشد گیاه خواهید بود.

تمیز کردن برگ گل و گیاهان با استفاده از شیر


استفاده از شیر راهکار مناسبی برای پاک کردن برگ گیاهان و براق کردن آن ها می باشد که شاید باورنکردنی باشد اما موثر است.شیر برای چهره ی سالم گیاه مفید است. ساده است ، یک پارچه را در شیر فروبرده و سپس برگ هایی که میخواهید را تمیز کنید. نتایج بالافاصله قابل رویت خواهند بود. ابتدا توسط یک ‌تکه پارچه نمدار تمامی گرد وغبار روی برگ‌ها را پاک‌کنید. سپس مخلوطی از یک ‌چهارم پیمانه آب گرم را با کمی شیر بدون چربی درست کنید و سپس به ‌واسطه دستمالی نرم و خشک و یا اسفنج بر روی برگ‌های گیاه بکشید. در این مرحله برای پاک ‌سازی برگ‌های گیاه حتماً قسمت‌های زیرین آن را نیز تمیز کرده و دقت کنید تا حشره‌های موزی بر زیر برگ‌ها باقی نمانند. یک دست خود را بر زیر برگ قرار داده و به‌ عنوان تکیه‌ گاهی محکم برای آن استفاده کنید تا برگ در زمان پاک‌ سازی شکسته نشود.

تمیز کردن برگ گل و گیاهان به وسیله مسواک


برای تمیز کردن گیاهان مخملی با موهای ریز میتوانید از مسواک کمک بگیرید. کار سختی نیست ؛ یک مسواک قدیمی برداشته و سپس برگ ها را در دستان خود بگیرید و به آرامی تمیز کنید. از پایین شروع کنید و به آرامی تا نوک برگ بکشید. به یاد داشته باشید مسواک را هر بار پس از استفاده بشویید و تا قبل از استفاده بعدی آن را خشک کرده باشید. شی دیگری که میتوان از آن جهت تمیز کردن گیاهان استفاده کرد، برس های نرم هستند همچنین میتوانید از برگ های خود گیاه برای تمیزکردن برگ های دیگر کمک گرفت.
advertising