استفاده از الکل برای کنترل آفت گیاهان آپارتمانی

سبک زندگیباغچه

- 97/09/09
استفاده از الکل برای کنترل آفت گیاهان آپارتمانی

الکل یکی از روش های طبیعی برای کنترل آفت گیاهان


استفاده از الکل به عنوان آفت کش توصیه میشود به خصوص برای از بین بردن آفاتی مانند شپشک آرد آلود استفاده از الکل میتواند مقاومت در مقابل حشره کش را کاهش دهد. علت استفاده از الکل به عنوان حشره کش این است که بسیاری از حشرات از جمله شپشک آرد آلود، حشره پولک دار، کنه تار عنکبوتی و مگس سفید در تماس با الکل می میرند. الکل به خاطر خاصیت ضد میکروبی می تواند افت گیاهن را از بین ببرد.

در هنگام استفاده از الکل برای از بین بردن افت تمام موارد ایمنی را رعایت کنید چون الکل یه ماده خطرناک و قابل اشتعال است.دقت کنید در اطراف محدوده ای که محلول حاوی الکل اسپری میکنید هیچ شعله روشنی وجود نداشته باشد، چون الکل بسیار اشتعال زا است و در تماس با شعله آتش میگیرد. گاهی اوقات استفاده از الکل به عنوان آفت کش توصیه میشود به خصوص برای از بین بردن آفاتی مانند شپشک آرد آلود استفاده از الکل میتواند مقاومت در مقابل حشره کش را کاهش دهد.

اما یکی از معایب مصرف الکل برای درمان آفت زدگی سوختگی برگ در برخی گیاهان حساس است. بنابراین پیش از مبارزه با آفت ها به کمک الکل باید احتیاط لازم را داشته باشید تا نگذارید الکل گیاهان شما را از بین ببرد. درمان الکلی برای مقابله با آفات بیشتر در گیاهان آپارتمانی و گلدانی که مورد هجوم آفت شپشک آرد آلود قرار گرفته اند استفاده میشود چون در محیط طبیعی این آفتها دشمنان طبیعی زیادی دارند که از آنها تغذیه کرده و آفت زدگی را کنترل میکنند.

روش های استفاده از الکل برای کنترل آفت



روش تماس و مالیدن الکل به برگ ها برای از بین بردن آفت


مالیدن الکل به برگها متداولترین روش استفاده از الکل به عنوان حشره کش است. معمولا از الکل ایزوپروپیل 70 درصد با 30 درصد آب برای این منظور استفاده میشود. آلودگی خفیف گیاهان به آفت شپشک آرد آلود را به این صورت برطرف میکنند. طریقه استفاده مالیدن به این صورت است که یک گوش پاک کن را داخل ظرف الکل ببرید تا خوب به الکل آغشته شود و آن را به شپشک آرد آلود بزنید. اثر شپشک آرد آلود بسیار مشابه پنبه است. توده های سفید پنبه ای روی گیاه را نیز خوب با گوش پاک کن تمیز کنید تا هیچگونه اثری از ان باقی نماند. الکل لایه محافظ شپشک آرد آلود و تخمهای آن را حل میکند و خود حشره و تخمهای آن را نابود میسازد. در این درمان اختصاصی احتمال صدمه دیدن برگهای گیاه کم است چرا که بیشتر الکل را به خود حشره و تخمهای آن می مالید نه برگهای گیاه.

استفاده از الکل برای از بین بردن آفت به روش خیساندن در الکل


از این روش زمانی استفاده می شود که قسمتهایی از گیاه با روش مالیدن و اسپری کردن الکل افت کشی نمی شود . برای استفاده از الکل به روش خیساندن در الکل باید در یک ماهی تابه یا ظرف پهن دیگری محلول حاوی الکل را بریزید و گلدان را کج کنید تا گیاه در محلول قرار بگیرد و به آن آغشته شود. به این صورت بدون این که الکل روی خاک بریزد گیاه به آن آغشته میشود. برای آفت زدگی شدیدتر محلول قوی تری توصیه میشود. به این صورت که درصد الکل و آب پنجاه پنجاه است. اگر به نظر میرسد الکل آسیبی به برگهای گیاه شما وارد نمیکند میتوانید هفته ای یک بار تا ماهی یک بار این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید تمام حشرات آفت حساس به الکل از بین رفته اند.
برای از بین بردن افت گیاهان راههای دیگری وجود دارد.اما استفاده از الکل یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راهها است و می توان به راحتی در منزل این کار را انجام دهید تا گیاهان اپارتمانی سالمی داشته باشید.

استفاده از الکل برای از بین بردن آفت به روش اسپری الکل


برای از بین بردن تمام شپشکهای آرد آلود در تمام مراحل زندگی،استفاده از روش اسپری الکل است. برای ساخت محلول اسپری الکل برای پاشیدن روی کل گیاه باید یک لیوان الکل را با یک قاشق چایخوری صابون حشره کش یا مایع ظرفشویی و یک لیتر آب ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی گیاه اسپری کنید تا تمام قسمت های ان اغشته به این مواد شود. پیش از اسپری الکل میتوانید حساسیت گیاه نسبت به الکل را تست کنید. برای تست گیاه تنها یکی از برگهای گیاه را با این محلول اسپری کنید و 24 ساعت منتظر بمانید و ببینید آیا تاثیر بدی بر آن ایجاد میکند یا خیر. اگر به نظر نمیرسد برگ دچار مشکل شده باشد، میتوانید تمام گیاه را با محلول گفته شده اسپری کنید. دقت کنید سطح رو و زیرین برگها را کاملا به این محلول طبیعی حشره کش آغشته کنید.
advertising