چگونه زردی روی وسایل برقی سفید را از بین ببریم

سبک زندگیخانه داری

- 97/09/06
چگونه زردی روی وسایل برقی سفید را از بین ببریمبرخی وسایل برقی سفید، پس از مدتی به دلیل تماس با نور، مواد غذایی، چربی و سایر موارد در آشپزخانه کم کم هاله ای زرد پیدا می کنند. هر چند این حالت ربطی به کارایی دستگاه ندارد، اما به هر حال ظاهر آن را ناخوشایند می کند.

برای از بین بردن زردی لوازم خانگی سفید رنگ از جمله ماشین لباس شویی یخچال، آب میوه گیری و ... محلولی متشکل از نصف پیمانه مایع سفید کننده و نصف پیمانه جوش شیرین و چهار پیمانه آب گرم را با اسفنج روی سطح مد نظر بکشید، پس از 10 دقیقه در صورت امکان محل را آبکشی یا با دستمال مرطوب تمیز کنید .

قسمت بیرونی و دیواره های وسایل برقی را بعد از پاک کردن با دستمال مرطوب، با پنبه آغشته به الکل صنعتی براق و تمیز کنید. ممکن است بخش قابل شست و شوی آب میوه گیری در اثر استفاده زیاد رنگ گرفته باشد. برای پاک کردن و جلوگیری از رنگ گرفتن آن یک دوم فنجان مایع سفید کننده و یک چهارم فنجان جوش شیرین و یک چهارم فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید و با اسفنج روی قسمت های مورد نظر بکشید .

تمیز کردن تلویزیون


برای تمیز کردن تلویزیون هم ابتدا آن را خاموش کنید و با یک دستمال خشک غبار آن را بگیرید . سپس با پنبه آغشته به محلول آب و الکل صفحه تلویزیون را تمیز کنید. لکه های چرب و اثر انگشت را بر طرف می کند. توصیه می شود از دستمال حوله ای و پرزدار استفاده نکنید. دیواره غیر شیشه ای تلویزیون را نیز می توانید با پارافین مایع براق کنید و با دستمال خشک، چربی اضافی را بگیرید .

تمیز کردن یخچال با استفاده از جوش شیرین


برای تمیز کردن یخچال ابتدا باید آن را به صورت کامل خالی کنید و هرچیزی راکه تاریخ انقضای آن سر امده است را دور بیاندازید. سپس روی یک پارچه ی نم دار کمی جوش شیرین ریخته و جداره های یخچال تان را با ان پاک کنید. جوش شیرین لکه ها را از دیوارها و کف یخچال شما را پاک می کند و بوی بد یخچال شما را نیز از بین می برد. این ماده جادویی نقش به سزایی در تمیز کردن خانه دارد.
advertising