آشنایی با گیاه پیرومیا هندوانه ای

سبک زندگیباغچه

- 97/08/22
آشنایی با گیاه پیرومیا هندوانه ایپپرومیا هندوانه گیاهی است آپارتمانی ، بسیار آنتیک و زیبا با نگهداری راحت برگهای گرد و شبیه پوست هندوانه و با خطوط سفید و سبز ودمبرگ های قرمزرنگ خود هر چشمی را نوازش میدهد. در مناطق استوایی و گرم سیری این گیاه را به صورت گیاه پوششی کاشت میکنند.

روش نگهداری گیاه پیرومیا هندوانه ای



آبیاری مناسب گیاه پیرومیا هندوانه ای


پیرومیا هندوانه ای گیاه مقاومی است وهفته ای ۲ بار آبیاری برای گیاه پیرومیا هندوانه ای کافی است .گیاه پیرومیا هندوانه ای به آبیاری منظم احتیاج دارد. اگر خاک مرتب خیس باشه برگ ها زرد میشن و به تدریج ریشه و قسمت پایینی ساقه پوسیده میشه و گیاه از بین میرود. همچنین خشکی دادن به گیاه باعث میشود که برگ ها حالت آویزون پیدا کنند و دچار خشکی شوند. اگر برگها بدور خود جمع شدند یا خم میشود ، از تشنگی و خشکی و گرما هوا میباشد غبار پاشی و آبیاری را برای گیاه پیرومیا هندوانه ای بیشتر کنید.بهترین زمان برای آبیاری زمانی است که سطح خاک خشک شده باشد. گیاه پیرومیا هندوانه ای بسیار رطوبت دوست است به همین دلیل برای کاشت در تراریوم استفاده میشود.

دمای مناسب گیاه پیرومیا هندوانه ای


گیاه پیرومیا هندوانه ای هوای گرم را نمی پسندد حداقل 10 درجه را تحمل میکند. گیاه پیرومیا هندوانه ای هوای سرد و خیلی گرم رو تحمل نمیکند یعنی باید در حالت میانه باشد. در دمای کمتر از 15 درجه و بیشتر از 30 درجه قرار ندهید. در دمای حدود 25 درجه بهترین رشد رو دارد. اگر برگ ها میریزد ، هوا سرد شده است شرایط را برای رشد گیاه پیروما هندوانه ای محیا کنید.

نور مناسب گیاه پیرومیا هندوانه ای


به دلیل ابلق بودن گیاه پیرومیا هندوانه ای به نور غیر مستقیم مثل پنجره های شرقی و غربی نیاز دارد از آفتاب مستقیم در تابستان دور نگه دارید. گیاه پیرومیا هندوانه ای به دلیل اینکه برگ های ابلق دارد و زیباییش هم به همین دلیل است. باید در محیطی قرار بگیرد که نور کافی اما غیر مستقیم داشته باشد. نور زیاد و مستقیم به ویژه در ظهرهای داغ باعث سوختگی نوک برگ ها میشود. نور کم و ناکافی هم باعث میشود گیاه پیرومیا هندوانه ای حالت ابلق خود را از دست بدهد در نتیجه بهترین مکان برای قراردادن آن نزدیک پنجره ی جنوبی است. اگر برگ ها سوخته و شکننده میشوند ، بخاطر نور مستقیم و یاخشکی هوا است .اگر نوارهای رنگی روی گیاه محو شده اند ، به علت نور کم میباشد و همچنین نور بیش از اندازه هم همین علایم را دارد . اگر برگها کمرنگ و گرایش به سفیدی دارند ، شدت نور زیاد است گلدان را به محل کم نورتری منتقل نمایید.

رطوبت مورد نیاز گیاه پیرومیا هندوانه ای


گیاه پیرومیا هندوانه ای گیاهی بسیار رطوبت دوست است و در صورت پایین بودن رطوبت اشباع برگ هایش کوچک میشود بنابراین بهترین پیشنهاد یا تراریوم و گلخانه است یا قرار دادن زیرگلدانی پرآب زیر گیاه و رطوبت پاشی مداوم یا مرطوب کردن اتاق است.

خاک مناسب گیاه پیرومیا هندوانه ای


گیاه پیرومیا هندوانه ای در خاک سبک و با زه کشی مناسب کاشته شود. گیاه پیرومیا هندوانه ای به پوسیدگی حساس است اجازه دهید قبل از هر آبیاری خاک خشک شود.ترکیب یک قسمت پیت ماس و یک قسمت پرلیت درشت مناسب است. به خاک سبک با زهکش بالا احتیاج دارد.گیاه پیرومیا هندوانه ای خاک کمی اسیدی رو می پسندد که وجود پیت ماس به اسیدی شدن کمک میکند.

کوددهی مناسب گیاه پیرومیا هندوانه ای


گیاه پیرومیا هندوانه ای به خاک های خیلی غنی علاقه ای ندارد ، ماهی یک بار در فصل رشد با نصف غلظت نوشته شده روی بسته ی کودهای زینتی گیاه پیرومیا هندوانه ای را تغذیه کنید.

تعویض گلدان گیاه پیرومیا هندوانه ای


گیاه پیرومیا هندوانه ای به پر ریشه شدن و درهم رفتن ریشه ها علاقه دارد پس نیازی نیست هر سال گلدان انرا بزرگتر کنید.

تکثیر و قلمه گیاه پیرومیا هندوانه ای


گیاه پیرومیا هندوانه ای را هم میتوان با بذردر گلخانه هم با قلمه ساقه و هم با قلمه برگ افزایش داد.از طریق قلمه ی برگ یا ساقه اضافه میشه اما یه مقدار زمان بر است. برای این کار یک برگ را تا نیمه داخل خاک فرو ببرید یا یک ساقه رو از دو سانتی متری خاک برش بدید و در خاک قرار بدهید.

آفت و بیماری گیاه پیرومیا هندوانه ای


اگر کپک خاکستری روی ساقه ها است : قارچ بوتری تیس عامل آن است که خود ناشی از هوای سرد و مرطوب است.با سم قارچ کش گیاه را سم پاشی و آن را به محل گرم تری منتقل نمایید غبار پاشی را تا رفع علایم متوقف و آبیاری را کاهش دهید.

اگر رنگ برگها زرد و سطح زیرین آنها مملو از تار عنکبوت است : کنه ی ریز قرمز عامل ان است گیاه پیرومیا هندوانه ای را هر دو هفته یکبار با سم کنه کش سمپاشی کنید.
advertising