آشنایی با رفتارهای متناسب در محل کار

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/10/06
آشنایی با رفتارهای متناسب در محل کارشما باید بدانید که محل کار جای انجام کارهای شخصی نیست. شما برای این سر کار می روید که کارهایی که در آنجا بهتان واگذار شده است را انجام دهید. محل کار جای انجام کارهای شخصی نیست. البته می توانید استراحت کنید و زمان های کوتاهی را برای خودتان اختصاص دهید اما مسلما الویت و اصل در محل کار انجام وظایف کاری است.

روش های مناسب برای رفتار مناسب با همکاران در محیط کار . گوش دهید و به آن چه می شنوید عمل کنید: کسی از شما انتظار ندارد که از همان ابتدا در تمام کارها بهترین باشید. همه کارفرماها می دانند که نیروی جدید نیاز به آموزش دارد. پس نگران اشتباهات روز اول نباشید اما به دقت گوش دهید و روی یادگیری تمرکز کنید.از سوال پرسیدن نترسید: بیشتر کارمندان جدید از سوال پرسیدن خجالت می کشند. بنابراین کار را اشتباه انجام می دهند. سوال پرسیدن کار بدی نیست به خصوص در روز اول کاری. به جای این که مدام در حال حدس زدن باشید از کارفرما بخواهید توضیح بدهد.

شما باید خودتان باشید: دانستنی ها، استعدادها و روش کار کردن تان نیست که تاثیر می گذارد بلکه رفتار و منش تان است. کارفرما شما را به خاطر ترکیبی از رفتارها و مهارت های تان انتخاب کرده است. به توانایی های تان ایمان داشته باشید و فکر نکنید باید فردی باشید که نیستید. سعی نکنید مثل همکارانتان رفتار کنید. وفق دادن با یک فرد جدید برای مردم کمی زمان می برد. به همکارانتان فرصت دهید تا خودشان را با شخصیت شما وفق دهند.

شما باید سر وقت سر کار حاضر شوید و سر وقت محل کار را ترک کنید . باید بیاموزید که محل کار ساعت مشخص یا بازه زمانی مشخصی برای حاضر شدن در محل کار و حتی خارج شدن از محل کار دارد. به این ساعت ها احترام بگذارید.زود در محل کار حاظر شوید: تاثیری که در روز اول می گذارید بسیار مهم است. بنابراین باید وقت شناسی خودتان را نشان دهید. ۱۰ یا ۱۵۵ دقیقه زودتر برسید که کارهای تان را انجام داده و آماده باشید.اگر محل کارتان جای جدیدی است که زیاد با آن جا آشنایی ندارید چند روز قبل به آن جا بروید تا مدت زمان مسیر را تخمین بزنید.

شما باید حد و حدودها را در محل کار رعایت کنید. در محل کار نه آنقدر صمیممی شوید که رفتارتان زننده شود و آنقدر خشک و عصا قورت داده باشید که کسی نتواند با شما ارتباط برقرار کند. درست است که بعضی ها در ارتباط برقرار کردن در محیط کار کمی خشک و سخت هستند. وقتی با آن ها خوب رفتار نکنید روی فرصت های شغلی تان تاثیر منفی می گذارید. همه همکارانتان مثل شما با دقت انتخاب شده اند پس هر بد رفتاری نشاندهنده انتخاب نادرست کارفرماست.پرسش کردن و نشان دادن تعهد کاری . درباره کار و آنچه باید انجام دهید تحقیقات کنید. با پرسیدن سوالاتی راجع به وظایفتان نشان دهید فردی متعهد و باوجدان هستید.

شما باید به حریم خصوصی افراد احترام گذاشته و ادب را رعایت کنید. به حریم شخصی دیگران احترام بگذارید و در کارشان دخالت نکنید. در برخورد با همکارانتان اصل ادب را رعایت کنید و از درشتی کردن و مسخره بازی بپرهیزید. با همکاران خود همیشه خوش رفتار باشید تا کار در کنار آن ها برایتان شیرین شود در ادامه با روش های مناسب برای رفتار مناسب با همکاران در محیط کار سایت تالاب را دنبال کنید.

یکی از مسائلی که در هر موقعیت کاری مهم است نظافت است.قبل از این که به شما بگویند نظافت کنید: منظم و مرتب بودن چیزی نیست که نیاز به تذکر داشته باشد. برای بهتر کار کردن به محیط کاری تان نظم و نظافت بدهید. اگر در دفتر کار می کنید چای کهنه را دور بریزید و چای تازه دم کنید. فنجان ها را بشوئید. آشغال ها را در سطل زباله بریزید.

شما باید فعال باشید: وقتی در محیط کار روی زمین زباله دیدید به آن بی اعتنا نباشید و منتظر نمانید که نظافت چی این کار را انجام دهد خودتان آن را بردارید. وظیفه شما این است که یک محیط کار خوب ایجاد کنید نه این که یک کارمند خوب به نظر برسید.کاری به جز وظایف تان انجام ندهید: یک کارمند خوب حواسش به تمام وظایفش هست. زمانتان را صرف انجام کارهای دیگران نکنید. خودتان را از گفتگوهای پوچ در محیط کار دور کنید. گروه تشکیل دادن در محیط کار خیلی راحت می تواند حواس شما را پرت کند. پس فقط روی کار خودتان متمرکز شوید و کاری به نحوه کار کردن وظایف دیگران نداشته باشید.
advertising