چگونه مهارت نوشتن رزومه کاری مناسب را پیدا کنیم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/27
چگونه مهارت نوشتن رزومه کاری مناسب را پیدا کنیمرزومه نویسی، بخصوص در جهت رضایت کارفرما نیاز دارد به اینکه یک سری از مهارت ها در آن پررنگ شود تا در کنار تخصص ها و سوابق بتواند نظر کارفرما را جلب کند. رزومه نویسی تنها قطار کردن سوابق کاری هم نیست. گاهی رزومه نویسی آنقدر ظریف می شود که برخی مهارت هایش را باید با چشم مسلح دید.

برای نوشتن یک رزومه خوب باید راه برقراری ارتباط باز نگاه داشته شود


اینکه بتوانید ارتباط برقرار کنید و اینکه بدانید هر کس چگونه باید صبحت کرد بسیار مهم است. اما از آن مهمتر این است که بتوانید ارتباطتان را حفظ کنیم. مسیر ارتباط را باز نگه دارید تا هر موقع نیاز شد از این مسیر به سمت مقصد بروید. این مهارت چشم کارفرما را خیلی خوب می گیرد.اگر توان این را داشته باشید که گروه زیردست خود یا گروهی که قرار است با آنها همکاری کنید را رهبری، سازماندهی و مدیریت کنید، یقیین بدانید می توانید با نوشتن این مهارت در رزومه تان یا نشان دادن عملی آن به کارفرما بخت خود را برای دستیابی به شغل رویاهایتان افزایشی چشم گیر می دهید.

برای نوشتن یک رزومه خوب باید مهارت های تطبیقی خود را به طور واضح بیان کنید


هر کسی توانایی نقش‌آفرینی در یک کار گروهی را ندارد. مهارت کار در کنار یک گروه یکی از مهارت‌های مهم تطبیقی است که بسیاری از افراد شاغل به دنبال کسب آن هستند.اگر برای مدتی طولانی شغلتان را حفظ کرده‌اید و در تمام فراز و فرودها در محل کارتان باقی مانده‌اید، شما دارای یک مهارت تطبیقی کلیدی به اسم “وفاداری” هستید. مثبت‌اندیشی یعنی دیدن نیمه پر لیوان. کارفرمایان تمایل شدیدی به جذب افراد مثبت‌اندیش دارند و کار کردن با پرسنل منفی‌باف حذر می‌کنند. بعضی از سازمان‌ها حاضرند برای استخدام افراد خلاق، التماس کنند. اگر شما نقاشی می‌کنید، دستی بر آتش موسیقی دارید یا حتی سخنور طنازی هستید، نشان از خلاقیت شما دارد.انعطاف‌پذیری و توان تطابق با شرایط در یک محل کار در طول زمان، مهارتی است که همه ما به آن احتیاج داریم. بنابراین به هیچ عنوان این قابلیت مهم را نادیده نگیرید. قابلیت مدیریت کردن بحران‌ها و مشکلات و توان تشخیص راه حل آنها، از جمله مهارت‌های کلیدی مورد نیاز برای هر سازمانی است. مهارت‌ های تطبیقی به دلیل نداشتن ارتباط مستقیم با شرایط مورد نیاز برای یک احراز یک شغل، ممکن است کم‌اهمیت‌ترین نوع مهارت‌ها به نظر برسد، اما عموماً همین دسته از مهارت‌هاست که باعث تمایز شما از دیگر گزینه‌های جویای کار خواهد شد.

برای نوشتن یک رزومه خوب باید از کار استقبال کنید


کار کردن بیش از آنچه خواسته شده ، کارفرماها معمولا دنبال نیروهایی می گردند که از کار بیشتر استقبال کنند. کار بیشتر به این معناست که اگر بیش از ساعت کاری یا بیش از وظیفه ی از پیش تعیین کاری از شما در حوزه تخصصتان خواسته شد، دریغ نکنید. این امر خوشایند کارفرماهاست.داشتن شور و شوق برای عملکرد بهتر، شور و شوق یا به زبان روانشناس ها انگیزه ویژگی ای است که در بسیاری از آگهی های استخدامی می بینید. انگیزه می تواند بر راندمان کار اثر مستقیم بگذارد و به همین دلیل است که کارفرماها در رزومه و شخصیت شما دنبال انگیزه می گردند.

برای نوشتن یک رزومه خوب باید نشان دهید که انعطاف پذیر هستید


اگر از شما خواسته شد تا کار کس دیگری را انجام دهید یا به کسی در انجام کاری کمک کنید در صورتی مورد توجه کارفرما قرار می گیرید که از این درخواست ها استقبال کنید. این کار حتی ممکن است در حوزه کاری خودتان نباشد اما قطعا برای کارفرما مهم است که میزان انطباق شما با شرایط کاری را بداند.

برای نوشتن یک رزومه خوب باید از سنجش و ارزیابی خود استقبال کنید


از اینکه مورد ارزیابی قرار بگیرید، سنجش شوید و نقدها به سمتتان آید، استقبال کنید. کارفرماها به چنین افرادی میل و رغبت بیشتری نشان می دهند.
advertising