روش هایی برای داشتن میز کار مرتب و کارآمد

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/19
روش هایی برای داشتن میز کار مرتب و کارآمد

برای داشتن یک میز مرتب باید از میز مناسب استفاده کنید


ترجیحا به رنگ سفید باشد یا حد اقل اگر از رنگ قهوه ای استفاده می کنید رنگی روشن باشد.بزرگ باشد تا بتوانید وسایل زیادی را روی آن قرار دهید و حس خفگی به شما دست ندهد.

برای داشتن یک میز مرتب باید یک جعبه تهیه کنید


همه ما جعبه‌هایی مختص ایمیل‌های دریافتی داریم اما بسیاری از مردم یک جعبه بر روی میز کار خود قرار نمی‌دهند. شما به جایی نیاز دارید که برگه‌های خود را در آن بگذارید. در غیر اینصورت این برگه‌ها همه جا پخش شده و میز کارتان را بهم می‌ریزند.

برای داشتن یک میز مرتب باید از مانیتور مناسب استفاده کنید


یک مانیتور خوب تهیه کنید. مانیتور خوب مانیتوری است که در سطح چشم ها قرار داشته باشد تا وضعیت ارگونومیک بدن را خوب نگه دارد. البته سایز و نوع مانیتور کاملا به نوع استفاده شما و البته بودجه شما بستگی دارد .

برای داشتن یک میز مرتب باید از روشنایی مناسب استفاده کنیم


از آن جایی که ساعت های متمادی از روز را پشت میز کامپیوتر خود به سر می برید می طلبد که روشنایی کامل و مطلوبی داشته باشید که این نیاز با یک چراغ روشناییی دیواری و یا رو میزی برطرف خواهد شدو مطمئنا روشنای دیواری ضمن اینکه فضای کمتری اشغال می کند کارامد تر و البته زیبا تر است.

برای داشتن یک میز مرتب باید یک سطل زباله نزدیک خود بگذارید


اگر مجبورید برای استفاده از سطل زباله از پشت میز خود بلند شوید، پس سطل زباله از شما خیلی دور است. مطمئن شوید دسترسی به سطل زباله برایتان آسان باشد.

برای داشتن یک میز مرتب باید از دراور و کشوها استفاده کنیم


اما یک دفتر کار جمع و جور و مرتب به دراور و کشو هم نیاز دارد. در این دراور و کشوهای آن می توانید تمام خرت و پرت های خود را قرار دهید و دور و برتان را خلوت کنید.

برای داشتن یک میز مرتب باید برگه‌ های ورودی را به حداقل برسانید


از ورود سیلی از کاغذهای آتی جلوگیری کنید یا دست کم از تعداد آنها کم کنید. مجلات غیرضروری را در مکان دیگری قرار دهید، تعداد گزارشات کاغذی و یادداشت ها را کاهش دهید .اگر به نسخه پرینت شده‌ی برگه‌ای نیاز ندارید از قرار دادن آن بر روی میز خودداری کنید.

برای داشتن یک میز مرتب باید از کیبورد بی سیم استفاده کنید


کیبورد های بی سیم هم حکایتی مشابه ماوس ها دارند. زمان استفاده از کیبورد های بیسیم فرار رسیده است. بی سیم یا وایرلس بودن این حسن را دارد که می توانید به راحتی آن را ز روی میز بردارید و مثلا مشغول به نوشتن یا طراحی شوید.

برای داشتن یک میز مرتب باید ماوس مناسب انتخاب کنید


تقریبا دیگر عمر ماوس های سیمی به سر آمده است و کم کم باید خود را مجاب کنید که زمان استفاده از ماوس های بی سیم فرا رسیده است. برخی افراد با بلوتوث این ماوس مشکل دارند از سوی دیگر حتی با باتری های نو هم این ماوس انگار گاهی اوقات در متصل شدن مشکل دارد اما در کل می توان گفت که ماوس خوب و ایده آلی است. با این ماوس به راحتی و نرمی می توانید اسکرول کنید. بی سیم بودن این ماوس هم یک ویژگی خوب است که نیازی به گفتن ندارد.

برای داشتن یک میز مرتب باید از پد ماوس مناسب استفاده کنید


در بازار کامپیوتر پدهای مختلفی با طرح ها، جنس ها و رنگ های مختلف جهت استفاده از ماوس وجود دارد. اما از میان اینها پد چرمی به نظر ما بهتر است. حتی خودتان می توانید این پد را بسازید. سطح هموار و صاف و نرمی دارد که ماوس روی آن به خوبی حرکت می کند. مثل یک کوسن یا بالش مچ دستتان را می توانید روی آن قرار دهید و از این جهت مچتان خسته می شود. فرسودگی چرم به مرور زمان و یدکست رخ می دهد و ظاهر قشنگ و شیکی به پد می دهد

برای داشتن یک میز مرتب باید فقط وسایل مورد نیاز را روی میز قرار دهید


از شر آشفتگی‌های غیر ضروری خلاص شوید.آیا به تمام خرت‌وپرت‌ها و لوازم روی میزتان نیاز دارید؟ اگر مفید نیستند آنها را از روی میز کار خود بردارید. لازم نیست بیش از حد وسواس نشان دهید، فقط وسایل موردنیاز را روی میز کارتان قرار دهید.

برای داشتن یک میز مرتب باید زمانی را برای نظافت منظم در نظر بگیرید


اگر یک ماه است که میز خود را تمیز نکرده‌اید مرتب کردن آن شاید چند ساعت طول بکشد، اما اگر هر روز نظافت کنید شاید فقط چند دقیقه برای نظافت نیاز داشته باشید. با تعیین زمان خاصی برای نظافت روزانه، کارِ مرتب کردن محل کار خود را آسان‌تر کنید.

برای داشتن یک میز مرتب باید برگه های که نیاز ندارید را دور بریزید


شما معمولا به ۹۹ درصد از برگه‌هایی که نگه می‌دارید، نیاز نخواهید داشت. هرگاه تردید دارید آنها را دور بریزید. اگر واقعاً به نسخه کاغذی و چاپی نیاز دارید، مطمئن شوید یک سیستم بایگانی دارید و در آن برگه‌ها را در جایی قرار می‌دهید که بعدها می‌دانید کجا قرار دارند.

برای داشتن یک میز مرتب باید برگه هایی را که لازم دارید اسکن کنید


آیا بهایی که بابت یک اسکنر می‌پردازید ارزش آرامش و نظمی را دارد که این دستگاه بهمراه می‌آورد؟ بله! پس با اسکن کردن برگه‌ها یا تبدیل آنها به فایل‌های PDF از شر آشفتگی آنها خلاص شوید.

برای داشتن یک میز مرتب باید قبل از اینکه محل کار خود را ترک کنید میز خود را مرتب کنید


اگر پس از ترک محل کار در پایان ساعت کاری احیاناً رئیس‌تان به میز شما سر بزند آیا به آنچه که او خواهد دید افتخار می‌کنید؟ بهترین زمان برای تمیز کردن میز، پایان روز است. با نظافت میز، روز کاریتان به پایان می رسد و برای یک شروع نو و منظم در روز بعد آماده خواهید بود.

برای داشتن یک میز مرتب باید از گلدان مناسب استفاده کنیم


در زندگی ماشینی امروز جای گل و گیاه در بین انسانها بیش از پیش خالی است. اگر روی میز کار زیبایتان گلدان کوچکی قرار دهید به سبزی آن افزوده و روحتان تازه می شود. گیاهان آپارتمانی گزینه ی مناسبی هستند. گوی های شیشه ای کوچک هم گزینه ی خوبی هستند و می توانید از آنها به عنوان گلدان استفاده کنید.
advertising