مانیتور‌های جدید گیمینگ ایسر نیترو XV273K

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/08/14
مانیتور‌های جدید گیمینگ ایسر نیترو XV273Kمانیتور‌های جدید مخصوص بازی سری نیترو ایسر، در سه‌ نسخه‌ی مختلف و با رزولوشن 4K و WQHD معرفی شدند.
ایسر محصولات جذاب زیادی را با خود به نمایشگاه IFA 2018 آورده است؛ البته در این بین کامپیوتر و مانیتور‌های مخصوص بازی این شرکت بیش از سایر محصولات خودنمایی می‌کنند. این شرکت مطرح دنیای کامپیوتر‌های شخصی در کنار رونمایی از سه کامپیوتر مخصوص بازی سری Predator، مانیتور جدید نیترو XV273K با رزولوشن UHD را نیز معرفی کرد.

مانیتور جدید ایسر در کنار تجهیز به پنلی با رزولوشن 4K، توانایی پشتیبانی از نرخ بروزرسانی فوق‌العاده‌ی ۱۴۴ هرتز را نیز دارد. هم‌چنین فناوری FreeSync شرکت AMD نیز در این مانیتور به کار گرفته شده است تا تصاویر نرم‌ و روان‌تری به نمایش آید. اما نکته‌ی قابل توجه در خصوص این دستگاه قیمت کمتر آن نسبت به نمونه‌ی مشابه و مجهز به فناوری G-Sync انویدیا است.

ایسر نیترو XV273K به پنل IPS با رزولوشن ۳٫۸۴۰ در ۲٫۱۶۰ پیکسل مجهز شده است که توانایی نمایش تا حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت را در حالت HDR دارد. هنوز مشخص نیست آیا این مانیتور از همان پنل ساخت شرکت AU Optronics به کار رفته در ایسر پردیتور XB273K با فناوری G-Sync بهره می‌برد. ایسر جزئیات زیادی از مشخصات فنی این مانیتور را اعلام نکرده است؛ با این حال پشتیبانی از فناوری بهبود نرخ بازسازی تصویر FreeSync در کنار پشتیبانی از استاندارد‌های DisplayHDR 400 و HDR 10، خبر از توانایی بالای این مانیتور در نمایش تصاویر می‌دهد.

ایسر در کنار رونمایی از نسخه‌ی پرچم‌دار نیترو XV273K، مانیتور‌های ارزان‌تر نیترو XV272U و نیترو XF272U را نیز معرفی کرد که به ترتیب از پنل‌های IPS و Tn با نرخ بروزرسانی تصاویر ۱۴۴ هرتز در کنار فناوری FreeSync بهره می‌برند. هر سه مانیتور جدید ایسر توانایی پوشش ۹۰ تا ۹۵ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را دارند. البته ایسر هنوز جزئیاتی در خصوص پشتیبانی هر سه مانیتور از استاندارد DisplaHDR 400 را اعلام نکرده است. البته از لحاظ ظاهری هر سه مانیتور به دلیل تجهیز به پنل‌های ۲۷ اینچی و پایه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش حول محور‌های عمودی و افقی، شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

عضو‌های جدید خانواده‌ی نیترو، در کنار پشتیبانی از استاندارد FreeSync برای بهبود نمایش بازی‌ها، به فناوری (Visual Response Boost (VRB ایسر نیز مجهز شده‌اند که توانایی کاهش پدیده‌ی موشن بلر را در تصاویر سریع بازی دارد. با این که ایسر جزئیاتی از نحوه‌ی کارکرد این فناوری منتشر نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود عملکرد مشابهی مانند فناوری‌های ULMB انویدیا و ELMB‌ ایسوس داشته باشد؛ بدین ترتیب که نمایشگر بین هر فریم، تصویری سیاه را قرار می‌دهد تا زمان نمایش فریم‌ها کاهش یابد.

ایسر فروش مانیتور‌های جدید نیترو را از سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ آغاز می‌کند. نیترو XV273K با قیمت ۸۹۹ دلار و برادران ارزان‌تر آن، XV272U با ۴۹۹ و XF272U با قیمت ۴۴۹ دلار به فروش خواهند رسید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت مانیتورهای مختلف برندهایی نظیر ال‌جی، سامسونگ، بنکیو، فیلیپس و ایسوس از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید.
advertising