انگیزه نداشتن و راهکار های ایجاد انگیزه

پزشکی و سلامتروانشناسی

- 97/08/29
انگیزه نداشتن و راهکار های ایجاد انگیزه

5 دلیل بی انگیزه شدن و از دست دادن انگیزه


1- افراد بی انگیزه ،در همه چیز ها فقط نقاط منفی آنها را می بینند.این افراد، دید بسیار منفی و بدی نسبت به، شانسشان برای رسیدن به موفقیت دارند. روانشناسان این افراد را به عنوان انسان های با خودکارآمدی پایین می شناسند. این دسته از افراد، به طور ذاتی توانایی این را دارند که در نتیجه یک پروژه و یا سرمایه گذاری تاثیر بگذارند ، سخنان بسیار زیادی در رابطه با اینکه چگونه این مشکل حل می شود، وجود دارد مانند:نوشتن اهداف و تجسم کردن موفقیت البته مورد دوم کمی ناکارآمد است. چراکه انرژی بسیاری از افراد، در روند رویاپردازی شان از بین میرود .
چه کنیم؟ راه حل چیست؟
راز با انگیزه ماندن، این است که صادقانه به توانایی های تان،و به چالش هایی که پیش رویتان است ،بنگرید ،گاهی یک هدف سخت ،در تکان دادن فرد برای بهتر و با انگیزه تر عمل کردن، بسیار مفید است و بر این کار اصرار داریم، چون که جدایی از چالشی بودنش ،بسیار ارزشمند است.
انگیزه نداشتن و راهکار های ایجاد انگیزه

بدبین بودن افراد بی انگیزه


2- افراد بی انگیزه، مزایا و پاداش ها را فراموش می کنند
بسیاری از افراد بی انگیزه، تا به یک چالش سخت برمی خورند ،تمرکزشان را از دست می دهند آنها، دائماً به عرق و اشکی که باید برای رسیدن به چیزی که باید به آن برسند، فکر می کنند و فراموش می کنند، که به مزایا و پاداش های بلند مدت که نصیبشان می شود، فکر کنند این موضوع، یک المان بسیار مهم در افزایش انگیزه است.
چه کنیم؟ راه حل چیست؟
هر زمانی که احساس کردید ،انگیزه تان کم شده به این فکر کنید ،که رسیدن به اهدافتان چه فایده ها و منفعتی برای تان دارد؟ گاهی پیروزی های بسیار کوچک را هم جشن بگیرید تنها در این صورت است که متوجه میشوید، مزایا و پاداش ها، آنقدر هم از شما دور نیستند.

به مزایای هدفتان فکر کنید


3- افراد بی انگیزه اهداف غیر واقعی تعیین می کنند
در دنیای کسب و کار پیشنهاد می شود برای دستیابی به موفقیت ،اهداف بزرگ تر تعیین می شود ،چرا که باعث افزایش انگیزه می شود اما محققان و روانشناسان ،اخیراً دریافتند که این امر کاملاً غلط است ، ممکن است به این خاطر که مشکلات پیچیده و ناخوشایند هستند، بی انگیزگی به وجود بیاید.
چه کنیم؟ راه حل چیست؟
دیدگاه بهتری که می توان داشت، تقسیم کردن پروژه به اجزای کوچکتر است ،به اندازه ای که بتواند در زمان کوتاه تری شاهد انجام آن بود این کوچک سازی به دلیل اینکه کمک می کند افراد پروژه را به اتمام برسانند، انگیزه بیشتری به وجود آورده و باعث تشویق افراد بی انگیزه می شود.
4- افراد بی انگیزه، درباره عادات کوچک چیزی نمی دانند
این دسته از افراد، وقتی چیزی را که می خواهند، داشته باشند فکر می کنند ، و تصمیم می گیرند، کاری کنند که برای هفت پشت شان بس باشد بنابراین، اگر با شکست مواجه شوند که قطعا می شوند ،احساس بی انگیزگی و شکست شدیدی می کنند ، آنها باید بدانند که رسیدن به مراتب عالیه هر چیزی ،نتیجه کارهای کوچکی است که باید هر روز و به صورت مستمر انجام شود.
چه کنیم؟ راه حل چیست؟
یک کتاب فوق العاده به نام(( عادت های کوچک تر ،نتایج بزرگتر))، از استفن گیز، منتشر شده است ؛ هدف این کتاب، کمک به بی انگیزگی است .ایده اش هم این است که ،هر بار یک عادت کوچک را آغاز کنید و به تدریج پیش بروید. این عادت، می تواند:استفاده از راه پله به جای آسانسور، خوردن یک دونات کمتر ،و یا ده دقیقه زودتر خوابیدن باشد ، ایده این است که از قدرت عادات شخصی استفاده کنید تا به اهداف بالایی برسید.

شکست های کوچک عامل موفقیتی بزرگ


5 - افراد بی انگیزه فرصت ها را غنیمت نمی شمارند
تا کنون این توجه کرده اید که افراد بی انگیزه بیشتر اوقات،به شما می گویند هیچوقت خوش شانس نبوده اند حقیقت این است،که آنها هیچ وقت فرصت ها را جستجو نکردند ،که بخواهد شانسی برای موفقیت ،ثروت ،یا خوشحالی داشته باشند.فرصت ها دقیقاً در نزدیکی همین افراد می باشند و فقط منتظرند که توسط آنها جذب شود.
چه کنیم؟ راه حل چیست؟
هر فرصتی را دریابید و در تکاپوی آن باشید، که به چنگش آورید و البته ریسک پذیر هم باشید ، یاد بگیرید که چگونه پای تان را از محدوده راحتی تان فراتر بگذارید و فرصت ها را بگیرید. به خاطر بسپارید که هیچ زمانی آمادگی کامل ندارید پس به هر حال الان انجامش دهید.
advertising