چگونه با انگیزه زندگی کنیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/08/25
چگونه با انگیزه زندگی کنیمبرای داشتن یک زندگی پرنشاط و موفق مهمترین فاکتور داشتن انگیزه می باشد. به طوری که نداشتن انگیزه باعث می شود ناامیدی و بی رغبتی در وجود شما رخنه کند و لذت بردن از لحظات زندگی را از شما می گیرد و به آنچه که می خواهید هرگز نمی رسید.

اغلب مردم کمبود انگیزه ندارند، بلکه باورهایی دارند که بسیار محدودکننده است. آنها اغلب کارها را نشدنی می‌دانند. به همین دلیل مشاهده‌ی داستان زندگی افراد موفق می‌تواند بسیار قدرتمند باشد، زیرا این داستان‌ها چشم ما را به دنیایی از امکانات جدید باز می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که انسان‌ها چه توانایی‌هایی دارند، می‌توانید دراطراف خود انسان‌هایی را پیدا کنید که به‌طرز شگفت‌انگیزی غیرممکن‌ها را ممکن کرده‌اند. اما اگر این چنین انسان‌هایی را پیدا نکردید متوقف نشوید؛ با کتاب‌ها، فیلم‌ها و داستان‌ها به‌خود یادآوری کنید که چه‌ قدرتی در شما نهفته است.

زمان بیشتری را صرف ارزش‌های خود کنید ، باانجام این کار، هم انگیزه‌ی خود را بالا می‌برید، هم از زندگی‌ خود لذت می‌برید. با شناسایی ارزش‌های خود می‌توانید میان آنها و کارهای روزانه‌ خود ارتباط برقرار کنید. برای مثال ماجراجویی، یادگیری و برتری‌داشتن برای من با‌ارزش هستند.

همان‌طور که بعضی کارها از انرژی شما می‌کاهند و بعضی دیگر به شما انرژی می‌دهند، بعضی افراد هم هستند که انگیزه‌ی شما را کم می‌کنند و برخی دیگر به شما انگیزه‌ی مضاعف می‌بخشند. همیشه دراطراف‌ خود انسان‌هایی داشته باشید که به شما انگیزه می‌دهند . اولین فردی که می‌تواند به شما انگیزه بدهد، خود شما هستید. مربی خود باشید، نه منتقد. وقتی شکست می‌خورید مدام خود را سرزنش نکنید؛ درعوض به‌دنبال درس‌گرفتن باشید. از خود نپرسید: «چرا مرتکب این اشتباه شدم؟» درعوض بپرسید: «چطور می‌توانم دفعه‌ی بعد بهتر عمل کنم؟»

به‌دنبال چیزهایی باشید که به‌حرکت روبه‌جلوی شما کمک بکند و بهترین شکل را از شما نمایان کند.کافی است افرادی را که به‌طریقی به شما انرژی می‌بخشند و کمک می‌کنند قدرت درون خود را آزاد کنید، بیابید. ممکن است این افراد از‌ طریق تمرکز روی استعدادهای خاص شما این کار را بکنند. ممکن است چیزهایی را ببینند که دیگران به آنها توجه نمی‌کنند. یا حتی با گفتن جملاتی آن‌چنان شما را تشویق بکنند که دوباره بلند شوید و بخواهید دنیا را فتح کنید.

هر روز خود را با یک عبارت قدرتمند شروع کنید.مانند : «من خودم را دوست دارم، من می‌توانم، من احساس فوق العاده خوبی دارم، من عالی هستم، من در مسیر درست حرکت می کنم، من کارهایم را به خوبی انجام می دهم. من پیشرفت خواهم کرد و به خواسته هایم خواهم رسید، هیچ عاملی نمی تواند مانع رسیدن من به هدفم شود و مرا منصرف کند » و هر عبارت مثبتی که در روحیه شما تاثیر بسزایی دارد را دائماً با خود تکرار کنید.

پیشرفت هرچقدر هم کم باشد، پیشرفت به‌حساب می‌آید. اگر بتوانید روی پیشرفت‌کردن تمرکز کنید، هم خوشحال‌تر خواهید بود و هم انگیزه‌ی بیشتری خواهید داشت. این یک عادت بسیار قدرتمند است. برای اینکه بتوانید بازخورد بهتری از فعالیت‌های خود بگیرید، موارد زیر را درنظر داشته باشید:

بازخورد واقعی باشد: هرچه بازخوردی که می‌گیرید به فعالیت فعلی نزدیک‌تر باشد، بهتر است.
بازحورد دقیق و مرتبط باشد: اگر بازخوردی که می‌گیرید مربوط به آن فعالیت نباشد، اشتباه است و اگر دقیق نباشد هیچ کمکی به شما نمی‌کند.
بازخورد کاربردی باشد: اگر بازخوردی که می‌گیرید هیچ راه‌حل عملی برای بهبود فعالیت به شما ندهد، هیچ فایده‌ای ندارد.
advertising