تست روانشناسی برای شناخت شخصیت خودمان

پزشکی و سلامتروانشناسی

- 97/08/24
تست روانشناسی  برای شناخت شخصیت خودماناغلب ما دوست داریم خودمان را بیشتر بشناسیم و ببینم آیا تصورات ذهنی ما با آنچه واقعا هستیم مطابقت دارد یا خیر! و به همین دلیل هم هست که دنبال تست‌ها و شخصیت‌شناسی‌های گوناگون می‌گردیم. یکی از روش‌های سرگرم کننده در رابطه با شناخت خود، تست‌های تصویری و روانشناسی است. همانند نمونه‌ای که در زیر درج کرده‌ایم.
در موقعیت‌های مختلف ما اغلب انتخاب‌های درست یا غلط داریم. اما ما در این تست نمی‌خواهیم درست یا غلط بودن روش شما را مشخص کنیم، بلکه قرار است در مورد شخصیتتان حرف بزنیم.
به عکس زیر نگاه کنید، اولین کاری که انجام می‌دهید را انتخاب کنید. سپس توضیح هر شماره را بخوانید تا بیشتر با خودتان آشنا شوید.
تست روانشناسی  برای شناخت شخصیت خودمان

۱- خاموش کردن کتری در حال جوش


اگر اولین کاری که در این موقعیت انجام می‌دهید خاموش کردن کتری در حال جوش است، یعنی شما انسان زودخشم و آتشی مزاج هستید. خیلی سریع تصمیم‌گیری می‌کنید و شکی هم به دلتان راه نمی‌دهید. هیچ چیز نمی‌تواند مانع دستیابی شما به خواسته‌هایتان بشود.
یکنواختی خیلی راحت حوصله‌تان را سر می‌برد. از سوپرایز خوشتان نمی‌آید و برای امنیت خود اهمیت بسیار زیادی قایل هستید.
شما عادت دارید برای کارهای خود برنامه‌ریزی کرده و فقط در همان مسیر حرکت کنید و هیچ‌گونه چرخش یا تغییر سیاستی هم در این راه نخواهید داشت.

۲- پاسخ دادن به تلفنی که زنگ می‌خورد


اگر اول از همه سراغ تلفن می‌روید، یعنی انسانی متمرکز و بسیار با سیاست هستید. وظیفه‌شناسی از ویژگی‌های بارز شماست و پذیرفتن اشتباهات دیگران برایتان آسان نیست. شما را می‌توان یک بیزینس‌منی که قادر است در آن واحد چندین کار را با هم انجام دهد، دانست.
رابطه اجتماعی بسیار خوبی با دیگران برقرار می‌کنید. از اینکه همیشه در مرکز توجه‌ها باشید لذت می‌برید.

۳- ساکت کردن کودکی که گریه می‌کند


اگر در اولین قدم سراغ نوزاد می‌روید یعنی شخصیتی آرام و خوش ‌فکر دارید که می‌تواند تصمیمات مبتکرانه‌ای اتخاذ کند. شما همیشه در خدمت‌رسانی به بقیه داوطلب هستید و حتی ممکن است خودتان را برای سود و منفعت دیگران فدا کنید. انسان خانواده‌محوری هستید و رابطه‌های انسانی و سالم برایتان ارزش و اعتبار بسیاری زیادی دارند.
از تنهایی می‌ترسید و مهم است که همیشه فردی کنارتان باشد. البته، دورهمی‌های آرام با دوستان یا خانواده را به مهمان‌های شلوغ و پرسروصدا ترجیح می‌دهید.

۴- متوقف کردن سگی که در حال جویدن بالش است


اگر اول به سراغ سگ می‌روید تا جلوی او را بگیرید که کوسن مبل را بیشتر از این پاره و خراب نکند، یعنی شما به هیچ عنوان نمی‌توانید شلختگی یا به‌هم‌ریختگی را تحمل کنید. این شامل خانه و زندگی شخصی‌تان می‌شود. برایتان مهم است که همیشه همه چیز تحت کنترلتان باشد.
تا زمانی که اوضاع بر وفق مرادتان نباشد، آرام و قرار نخواهید گرفت. به مسایل مادی و موقعیت اجتماعی افراد بیشتر از خودشان اهمیت می‌دهید. برای هر موضوعی حرفی برای گفتن دارید و همیشه پاسخ‌ها آماده در جیبتان هستند.
advertising