آیا خوردن هسته بعضی میوه ها همچون سیب خطرناک است

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/09/14
آیا خوردن هسته بعضی میوه ها همچون سیب خطرناک است

خطرات هسته سیب :


هسته‌های موجود در سیب حاوی ماده شیمیایی هستند که وقتی هضم می‌شوند ماده‌ای به نام سیانید در بدن آزاد می‌کنند. خوردن هسته سیب به تعداد زیاد خیلی خطرناک خواهد بود و عارضه جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

عوارض هسته زردآلو :


هسته زردآلو حاوی سیانید است و اگر در تعداد زیاد و بازه زمانی کوتاه خورده شود، می‌تواند منجر به مرگ افراد گردد. خوردن چند دانه هسته زردآلو برای بزرگسالان خطرناک نیست.

آسیب های هسته گیلاس:


دانه‌هایی حاوی سیانید هستند. بهتر است از خوردن آن‌ها اجتناب کنیم. خوردن یک دانه گیلاس ممکن است منجر به آسیب جدی نشود، اما اگر زیاد خورده شود منجر به سرگیجه، استفراغ و حتی مرگ خواهد شد.

خطر هسته آلو :


سیانید دارد و نباید در مقدار زیاد مصرف شود.

هسته هلو حاوی سیانید :


حاوی سیانید است. پوست سخت هلو که هسته نرم آن را پوشانده بسیاری از افراد را از خوردن آن باز می‌دارد. خوردن یک هسته هلو اشکالی ندارد و بی‌ضرر است.

خطرات بادام تلخ:


بادام تلخ نیز مانند دانه های هلو، زردآلو، آلو، سیب، به و گیلاس از آمیگدالین تشکیل یافته است که می تواند در بدن تبدیل به سیانید شود. در تمام دنیا دو نوع بادام وجود دارد:بادام شیرین و بادام تلخ. بادام تلخ باید به منظور از بین رفتن مواد شیمیایی سمی موجود در آن حرارت داده شود و یا پاستوریزه شود. بادام سرشار از پروتئین، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است که برای بدن مفید می باشد؛ اما مصرف بادام تلخ به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

عوارض دانه گلابی:


بیش از 30 گونه گلابی در جهان وجود دارد و به صورت پخته، کمپوت شده یا خام مصرف می شود. دانه گلابی برای انسان خطرناک است. دانه به نیز مانند دانه گلابی در همین دسته قرار می گیرد و میوه به بهتر است به صورت پخته مصرف شود وگرنه خطرناک است.
advertising