خواص درمانی زالزالک

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/08/27
خواص درمانی زالزالک

کمک زالزالک به کاهش وزن:


امروزه کاهش وزن برای افراد به یک وسواس تبدیل شده است که خوردن درست و مراقبت های آن بسیار مهم میباشد و برای انجام این کار باید فقط غذا هایی را مصرف کنید که کالری کمی دارند و یا طبیعی هستند.در چنین مواردی زالزالک ها گزینه سالمی میباشند. آنها به کاهش وزن کمک میکنند و باعث میشوند در عرض یک مدت کوتاه چندین تن وزن به صورت ناخواسته از دست بدهید.

زالزالک برای مبارزه با کلسترول:


یکی دیگر از مزایای سلامتی زالزالک توانایی آن در از بین بردن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب است.آنها حاوی فلانوئید های هستند که از قلب شما محافظت میکنند و در شرایطی مانند درد قفسه سینه و شریان های مسدود شده را درمان میکنند.

زالزالک حاوی آنتی اکسیدان ها:


زالزالک ها منبع عالی آنتی اکسیدان ها میباشد. آنها با خنثی کردن رادیکا لهای آزاد از بیماری های خطرناک جلوگیری میکنند.با مصرف زالزالک میتوانید جذابیت پوست خود را حفظ کنید و برای همیشه در زندگی زیبا بمانید.به عبارت دیگر ، آنها حاوی خواص ضد پیری هم هستند که خطوط ، چین و چروک ، لکه ها و سایر نشانه های پیری را کنترل میکنند.

بهبود سیستم گوارش از خواص زالزالک:


زالزالک ها برای سیستم گوارش عالی هستند. آنها یبوست ، نفخ و حرکات روده را به موقع کنترل میکنند.

کمک زالزالک به سلامت قلب و عروق:


زالزالک ها سرشار از فنانئوید ها میباشد که به طور قابل توجهی به سلامت قلب کمک میکند. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان های هستند که خواص ضد التهابی دارند. حتی در جلوگیری از لخته شدن خون در شریان ها نیز مفید میباشند.

زالزالک برای جلوگیری از سرطان:


شما میتوانید با کمک زالزالک ها از بیماری های خطر ناکی مانند سرطان جلوگیری کنید.آنها حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند میباشندکه با تمام سرطان های که در بدن وجود دارند، مبارزه میکنند همچنین خون را سم زدایی میکنند و تمام سموم را از بدن بیرون میکند.

درمان فشار خون بالا با زالزالک:


افرادی که از فشار خون بالای رنج میبرند میتوانند ، چای زالزالک را امتحان کنند و شاهد بهبود باشند چرا که دمنوش زالزالک تازه یکی از بهترین نسخه ها برای داشتن خواب آرام است.

زالزالک برای درمان بی خوابی:


این میوه توسط پزشکان برای افرادی که دچار بیخوابی میشوند توصیه میشود.

زالزالک برای تقویت و بهبود بینایی:


زالزالک ها حاوی ویتامین A هستند که باعث حفظ سالم ماندن بینایی میشود.واز رشد آب مروارید جلوگیری میکند. شما همچنین میتوانید چای زالزالک نیز بنوشید.

چگونگی مصرف زالزاک برای استفاده بهینه از خواص آن:
آب را به مدت 2 دقیقه بر روی گاز بگذارید و پس از جوش آمدن 3 الی 4 عدد زالزالک به آن بیافزایید و به مدت 8 تا 10 دقیقه صبر کنید ، سپس زالزالک ها را از آن خارج کنید ، درون یک فنجان بریزید و از چای خود لذت ببرید.

عوارض و اثرات جانبی زالزالک


مصرف میوه این گیاه در مقادیر معمولی اثرات مضری را به همراه ندارد؛ اما مصرف آن همراه گل و برگ های آن به صورت دارو ، دمنوش یا عصاره در مقادیر زیاد ممکن است منجر به بروز علائمی چون:تپش قلب، لکه های پوستی خفیف، سردرد، میگرن، خستگی، تهوع، تپش قلب، لکه های پوستی خفیف، علائم بیماری های روده و معده ای و خواب آلودگی و... شود.
مصرف اندازه زیاد این گیاه به شکل دارو برای خانم های باردار و شیرده مناسب نمی باشد.
اگر مشکل و بیماری قلبی دارید و داروهای خاص مصرف می کنید هرگز بدون مشورت با پزشک زالزالک میل نکنید چرا که این میوه با برخی از داروهای قلبی تداخل داشته و اثرات نامطلوب خواهد داشت.
advertising