گیاه خار مریم گیاهی فوق العاده برای سم زدایی کبد

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/08/13
گیاه خار مریم گیاهی فوق العاده برای سم زدایی کبدگیاه خار مریم در کنار جاده ها، صحرا ها به حالت خودرو می روید که دارای خواص فراوانی است ودر درمان بسیاری از بیماریها نقش زیادی ایفا می کند .
گیاه خار مریم، قرن هاست که برای درمان بیماری های متعددی به کار گرفته می شود این گیاه که بومی خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی است سال هاست که برای درمان بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه در کاهش علایم پیری بسیار موثر است و نقش مهمی در سم زدایی از بدن و به ویژه کبد دارد.

خواص گیاه خار مریم:


این گیاه که یک نوع آنتی اکسیدان قوی است، از بدن در برابر آسیب های سلولی ایجاد شده از رادیکال های آزاد محافظت می کند.
ماده ای به نام گلوتاتیون(Glutathione) موجود در این گیاه نقش عمده ای در سم زدایی کبد ایفا می کند.
خار مریم از ایجاد سنگ صفرا پیش گیری و بیماری را درمان می کند.
این گیاه، در مقابله با سرطان پروستات، رحم و سینه موثر است و رشد سلول های سرطانی را نیز کاهش می دهد.
این گیاه اثربخشی داروهای مربوط به شیمی درمانی را نیز افزایش می دهد.
مقاومت انسولین در بیمارانی که از دیابت نوع 2 رنج می برند را کاهش می دهد.
خار مریم، در کاهش میزان کلسترول خون موثر است و کلسترول مفید را نیز افزایش می دهد.
در صورت مسمومیت با قارچ که می تواند به کبد آسیب برساند خوردن خارمریم 10 دقیقه پس از مصرف قارچ، اثر سموم را از بین می برد. استعمال عصاره خارمریم در عرض 48 ساعت پس از مسمومیت بر اثر مصرف قارچ مانع از کار افتادن کبد و مرگ حتمی می شود.

طرز استفاده و مقدار مصرف خار مریم


از گیاه خار مریم به شکل دم کرده و تنتور استفاده می کنند همچنین برای استفاده بیشتر از خواص خار مریم می توان گلچه های آن را همانند کنگر فرنگی خورد.

گل خار مریم و هم تخم آن قابل استفاده می باشند اما مطالعات نشان میدهند تخم گیاه خار مریم بیشتر دارای خواص درمانی است، به همین جهت در اکثر مکمل های غذایی و یا چای های کیسه ای از عصاره تخم خار مریم استفاده می شود.

طرز تهیه دم کرده:
3/5 گرم دانه نیمکوب را در 150 سی سی آب جوش به مدت 10 الی 15 دقیقه دم کنید. روزانه 3 نوبت و نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.
طرز تهیه تنتور:15 تا 25 قطره را روزانه 4 الی 5 بار مصرف کنید.

برای کمک به درمان هپاتیت و سیروس کبدی:160 الی 800 میلی گرم در روز در 3 نوبت، برای سیروس کبدی به مدت 2 سال و برای هپاتیت سه ماه مصرف شود.

برای کمک به تصفیه کبد در افرادی که دچار تنبلی کبد می باشند:250 میلی گرم یک بار در روز به مدت 8 هفته مصرف شود.

افراد عادی نیز برای بهره گیری از خواص خار مریم و پاکسازی کبد خود میتوانند 140 الی 250 میلی گرم از آن را به مدت 4 هفته مصرف کنند، البته بهتر است از فراورده های استاندارد شده خارمریم استفاده کنیم چون مواد موثر آنها قویتر بوده و بهتر از دم کرده و تنتور آن است.
advertising