با خواص سیب زمینی بنفش آشنا شویم

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/10/12
با خواص سیب زمینی بنفش آشنا شویمدارای خواص درمانی بی شماری در مقایسه با سیب زمینی معمولی می باشد .وجود ترکیبات بسیار مغذی درون سیب زمینی بنفش آن را به ماده ای بسیار مفید برای تغذیه و استفاده از آن تبدیل نموده است .
در واقع این سیب زمینی، حاوی مواد ضد اکسیده شدن است و به همین سبب رنگی بنفش و قرمز دارد
سیب زمینی بنفش حاوی یک نوع مواد ضد التهابی است که ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 6 برابر کاهش می‌دهد و موجب توقف رشد تومورها می‌شود.محققان می‌گویند دیگر میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ مانند بروکلی و انگور قرمز می‌تواند همین اثرات مفید را به همراه داشته باشد.
مصرف گیاهان می‌تواند به طور بالقوه از انواع بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان جلوگیری کنند.
سیب‌ زمینی‌های بنفش نه تنها مواد ضد اکسیده شدن دارند، بلکه حاوی اسید فولیک، پتاسیم، آهن و روی هستند.
محققان باور دارند، افراد گیاهخوار علاوه بر اینکه فرآورده‌های حیوانی را کمتر مصرف می‌کنند، میزان استفاده آنها از نوشابه و شیرینی هم کمتر است و میوه، غلات، حبوبات و هسته‌های روغنی بیشتری مصرف می‌کنند؛ به عقیده آنها، گیاهخواری ممکن است نشانه‌ای از این باشد که فرد گیاه‌خوار رفتارهای سالم‌تر دیگری مانند مصرف کمتر سیگار یا ورزش بیشتر را هم در زندگی خود تجربه می‌کند.

ترکیبات غذایی موجود در سیب زمینی بنفش


این نوع از سیب زمینی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار بالا مانند آنتوسیانین یا رنگدانه بنفش ،اسید فولیک، پتاسیم، آهن ، روی ،فسفر،منیزیم ،منگنز، فنل های مختلف و ویتامین های بی شماری مانند ویتامین ث و ویتامین ب6 می باشد که می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها به عنوان ماده غذایی کارآمدی به شمار آید .

سیب زمینی بنفش درمان کننده آب مروارید


اگر شما نیز با افزایش سن خود از ابتلا به آب مروارید هراسانید می توانید از مزایای سیب زمینی بنفش در زمینه پیشگیری و درمان این بیماری استفاده نمایید .این محصول با دارا بودن ترکیباتی موثر در این زمینه می تواند از بروز بیماری آب مروارید جلوگیری نموده و یا در روند درمان تاثیر بسزایی به همراه داشته باشد .

سیب زمینی بنفش ضد دیابت


این نوع از سیب زمینی با دارا بودن نمایه گلایسمی بسیار پایین علاوه بر کنترل سطح قند خون می تواند به عنوان ماده ای ضد دیابت کاربرد داشته باشد .املاح معدنی و ویتامین های موجود در سیب زمینی بنفش می تواند با بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن مقابله نموده و سطح انسولین را در خون تنظیم نماید .

سیب زمینی بنفش ضد التهاب


محتوای آنتی اکسیدانی بسیار بالا ،و وجود پروتئین های خاص ضد التهاب در سیب زمینی بنفش می تواند از بروز بیماری های حاد التهابی مانند روماتیسم،بیماری های قلبی ، بیماری‌های التهابی روده و …..در شما جلوگیری نماید .

آسان نمودن فرایند هضم غذا با سیب زمینی بنفش


این سیب زمینی با دارا بودن خواص ضد التهابی علاوه بر پیشگیری از ابتلا به بیماری های التهابی در شما فرایند هضم غذا را توسط دستگاه گوارش آسان می نماید و به نوعی دوستدار سلامتی دستگاه گوارش شما به شمار می آید .

سیب زمینی بنفش دشمن سرسخت فشار خون و کلسترول


در صورتی که از فشار خون بالا رنج می برید و یا کلسترول خونتان بالا می باشد روی سیب زمینی بنفش حساب ویژه ای باز کنید .این ماده به علت دارا بودن پتاسیم فراوان دشمن سرسخت فشار خون بوده و در کاهش سطح فشار خون بسیار موثر است .با استفاده از این ماده غذایی رگ هایتان را از وجود کلسترول بالا پاکسازی نموده و جریان خونتان را بهبود بخشید.

سیب زمینی بنفش جوان کننده پوست


سبزیجات و میوه ها یکی از گروه های غذایی مفید برای سلامتی و زیبایی پوست به شمار می آیند .سیب زمینی بنفش نیز از این قاعده مستثنی نیوده و به علت آنتی اکسیدان های فراوان در زیبایی و جوان سازی پوست اثرات بالینی اثبات شده ای دارد.

نحوه استفاده از سیب زمینی بنفش


نحوه استفاده از سیب زمینی بنفش بسیار ساده و مشابه با سیب زمینی معمولی می باشد .شما می توانید برای بهره مندی از ترکیبات مغذی موجود در این نوع از سیب زمینی آن را به صورت آب پز و یا بخارپز مصرف کنید .طعم غذاها با استفاده از این نوع سیب زمینی بسیار دلچسب خواهد شد و همچنین پوره ،سیب زمینی سرخ کرده و یا چیپس سیب زمینی بنفش زیبایی خاصی را به سفره هایتان می بخشد.
advertising