بهترین میوه های چربی سوز و لاغر کننده

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/10/08
بهترین میوه های چربی سوز و لاغر کنندهاگر به دنبال راه حل‌های طبیعی برای کاهش وزن هستید، ما در این مطلب چند نوع میوه برای لاغری و چربی سوزی را به شما معرفی می‌کنیم.نوع مواد غذایی که ما مصرف می‌کنیم، ارتباط مستقیمی با سایز و درصد چربی بدن ما دارد، بنابراین از شنیدن میوه برای لاغری تعجب نکنید. مصرف میوه‌ها به بهبود گردش خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، بهبود سیستم گوارش، درخشش پوست و مو و ارتقاء سلامت کلی بدن کمک می‌کند. همچنین راه خوبی برای سم زدایی بدن می باشد.

توجه داشته باشید که مصرف میوه و مقدار اون برای کاهش وزن بسیار حساس است و این مورد را باید متخصص تعذیه بر اساس شرایط تغذیه‌ای که دارید لحاظ کند. هر گونه افراط در مصرف میوه ممکن است نتیجه منفی داشته باشد‌.

گریپ فروت برای لاغری و چربی سوزی


شاید خوردن روزانه‌ی گریپ فروت ایده‌ی خوبی نباشد. در واقع این رژیم غذایی سرشار از گریپ فروت اصلا متعادل نیست. اما خبر خوب این است که گریپ فروت با چربی‌ها مبارزه می‌کند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهند که با خوردن نصف گریپ فروت قبل از غذا، می‌توان وزن را کاهش داد. این میوه کالری کمی هم دارد؛ در واقع در نصف گریپ فروت فقط ۳۷ کالری وجود دارد، اما سرشار از فیبر است. اگر می‌خواهید برای تابستان وزن‌تان را کم کنید، نصف گریپ فروت را با صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن‌تان بالا برود.

بلوبری یک میوه لاغر کننده


بلوبری نه تنها با چربی های بدن تان مبارزه می کند بلکه احتمال بیماری قلبی و عروقی و دیابت را نیز کاهش می دهد. تحقیقی ثابت کرده که مصرف روزانه بلوبری، تا ۲% چربی بدن را از بین می برد. دلیل آن هم مقدار بالای آنتی اکسیدان است که موجب از بین بردن مواد سمی بدن تان و به تبع اضافه وزن و مشکلات سلامتی می شود.

خوردن میوه گواوا برا کاهش وزن


اگر چه این میوه در لیست میوه‌های مورد علاقه برای همه فصل‌ها نیست، می‌تواند گزینه کاملی برای کاهش وزن باشد. گواوا سرشاراز ویتامین C، فیبر، مس و پتاسیم است. این میوه همچنین دارای مقادیر کمی از چربی‌های اشباع شده و سدیم است، بنابراین خوردن آن هر زمانی که احساس گرسنگی کنید، مناسب است.

شاید معدود میوه‌ فروشی را بتوان در شهر‌های بزرگ پیدا کرد که نام آن را شنیده باشد، اما مردم جنوب کشور با آن انس و الفتی باور نکردنی دارند و این شاید به خواص دارویی و غیر دارویی بی‌شمار آن بر‌ می‌گردد. وجود شرایط اقلیمی خاص در برخی از مناطق استان هرمزگان بویژه در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس سبب شده تا این استان مستعدترین نقطه کشور برای کشت این میوه باشد.

موز برای چربی سوزی


آخرین میوه برای لاغری در این مطلب، موز است. اکثر افراد میوه موز را دوست دارند چون به راحتی قابل حمل، برای سلامتی مفید و خیلی خوشمزه است. موز سرشار از فیبر و پتاسیم است و این دو به کم کردن وزن شما کمک می‌کنند. موز تنها میوه‌ی سرشار از ویتامین B6 است. تنها با خوردن یک عدد موز، ۳۰ درصد از ویتامین B6 شما تأمین می‌شود! ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را از شما دور کند. با مخلوط‌کن قوی خود، یک شیر موز عالی درست کنید. تنها با یک موز و مخلوط شیر و بادام، سلامت خود را بیمه کنید.

زردآلو برای لاغر شدن


زردآلو به دلیل مزایای تغذیه‌ای و کمک به کاهش وزن، میوه شناخته شده‌ای است. زردآلو می‌تواند به پیشگیری از اختلالات پوستی، کم خونی، سرطان و یبوست کمک کند. به دلیل سطوح بالای فیبر و آب موجود در زردآلو احساس طراوت خواهید کرد. زردآلوی تازه دارای کالری و چربی کمی است.

سیب برای کاهش وزن


دومین میوه برای لاغری سیب است. حتماً شنیده‌اید که خوردن یک سیب در روز می‌تواند شما را نسبت به نیاز به پزشک ایمن کند، هر چند مقداری اغراق شده اما واقعاً سیب میوه مفید است. افرادی که قبل از غذا سیب می‌خورند به طور کلی در مقایسه با کسانی که غذاهای سبک مختلفی مصرف می‌کنند، کالری کمتر جذب بدن‌شان می‌شود. به علاوه، آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب ممکن است به جلوگیری از سندرم سوخت و ساز که موجب چاق شدن شکم یا شبیه “شکل سیب” شدن است، کمک کند.

تمشک برای کاهش وزن


استفاده از تمشک به دلیل مزایای سلامتی که دارد، روز به روز عمومیت بیشتری پیدا می‌کند، جدا از مکمل بودن نیازهای تغذیه‌ای، این توت خوشمزه نیز ممکن است به کاهش وزن کمک کند و همین باعث می‌شود در لیست انواع میوه برای لاغری قرار بگیرد.

این میوه ی شیرین دارای مقدار کمی کالری، چربی، سدیم و کلسترول است و مصرف آن همراه غذای وعده اول روز یا خوردن آن همراه تنقلات واقعاً می‌تواند در افزایش توانایی بدن برای از دست دادن وزن کمک کند. به خاطر تسریع سوخت و ساز بدن، با اضافه کردن این میوه به رژیم غذایی خود هنگام کم کردن وزن می توانید به نتایج مثبتی دست یابید.

انار برای لاغر شدن


محققان طی مطالعه‌ای که اخیراً در دانشگاه کارولینا انجام داده‌اند، متوجه شده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنل موجود در انار، متابولیسم بدن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این، از ایجاد لیپیدها در عروق بدن جلوگیری کرده و اشتها را کم می‌کنند. وقتی صحبت از وزن کم کردن به میان می‌آید، انار حرف اول را می‌زند!

انار علاوه بر اینها کلسترول بد یا LDL را پایین می‌‌آورد، مواد سمی و مضر را دفع می‌کند و جریان خون را در بدن افزایش می‌دهد. این خواص، به زحمتی که بابت پاک کردن و خوردن این میوه می‌کشیم می‌ارزد! از نوشیدن آب انار خوشمزه لذت ببرید و از خواص ضد چروک و پیری آن بهره‌مند.

گیلاس برای لاغری


گیلاس آبدار نه تنها برای جوانه‌های چشایی مفید است، بلکه به کم کردن وزن نیز کمک می‌کند. آنتوسیانین موجود در این میوه با افزایش آنزیم‌های ضد چربی مانع افزایش چربی‌های بدن می‌شود، مصرف این میوه به جای غذاهای سبک می‌تواند سطح کلسترول خون را پایین نگه دارد و باعث کاهش وزن شود.
advertising