آیا مصرف لبنیات و قرص ایبوپروفن زمان پریودی مشکلی ندارد

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/09/26
آیا مصرف لبنیات و قرص ایبوپروفن زمان پریودی مشکلی نداردعلاوه بر کلسیم، شیر حاوی مقادیر زیادی فسفر است و می‌تواند در فعال کردن آنزیم‌های مفید بدن و رشد و ترمیم بافت‌ها موثر واقع شود.
بسیاری از خانم‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می‌شوند و در این زمان این افراد باید بدانند که مصرف شیر می‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن‌ می‌شود.

مطالعات نشان داده که مصرف روزانه شیر همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در کودکان و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود.
علاوه براین مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌های قلبی - ‌عروقی را کاهش می‌دهد و افرادی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌کنند، کمتر دچار حملات قلبی می‌شوند.
افراد می‌توانند با مصرف شیر و لبنیات کم ‌چرب میزان کالری دریافتی بدن‌شان را تحت کنترل داشته و از بروز چاقی، مخصوصا چاقی شکم پیشگیری کنند.
مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش‌ترند.
مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه‌گذار استخوان‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری‌ از پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال‌تر محسوب می‌شود.

مصرف 2-3 لیوان ماست در روز و حدود 15 استکان کوچک چای کم رنگ در دوران پریود ضرری ندارد اما در مصرف بروفن باید احتیاط کنید و بدون تجویز پزشک آن را مصرف نکنید.
یافته های یک تحقیق علمی نشان می دهد که مصرف بیش از اندازه داروی مسکن ایبوپروفن در بلند مدت خطرحمله قلبی را تا دو برابر افزایش می دهد.
بر پایه نتایج این تحقیق ایبوپروفن که از پرمصرف ترین داروهای ضد درد در جهان است، خطری برای افرادی که به صورت موردی از آن استفاده می کنند، ندارد.
همچنین اعلام شد که با توجه به فواید این دارو که فروش آن آزاد است، همچنان افراد زیادی با استفاده از آن سعی در کاستن از سردرد، کمردرد و یا ناراحتی های ناشی از التهاب دارند.
این تحقیق نشان داد که مصرف زیاد و طولانی مدت داروی دیکلوفناک که برخلاف ایبوپروفن فروش آن در انگلیس تنها با تجویز پزشک انجام می شود، نیز تاثیر مشابهی در افزایش حملات قلبی دارد.
داروی ضد درد ایبوپروفن که بدون نسخه و با نام‌های تجاری مانند ادویل و موترین در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، باید بر اساس میزان تعیین‌شده بوسیله پزشک یا دستورات بروشور آن مصرف شود.
اگر داروهای دیگری هم مصرف می‌کنید، مطمئن شوید که ماده فعال مشابهی در آنها وجود نداشته باشد، و گرنه ممکن است به طور اتفاقی دچار “دریافت بیش از حد مجاز دارو “(OVER DOSE) شوید.
هنگامی که بیش از حد مجاز ایبوپروفن مصرف کنید، ممکن است این نشانه‌ها در شما بروز کند.
در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید: تاری دید زنگ‌ زدن گوش‌ها درد معده، اسهال، چنگه‌های شکمی، استفراغ، سوزش سر دل یا تهوع کاهش میزان ادرار عرق کردن شدید یا دانه‌های پوستی سردرد، تشنج یا ضعف سرگیجه یا اختلال در حفظ تعادل اشکال در صحبت‌کردن یا اغتشاش شعور موفق باشید
advertising