فواید و مضرات تزریق آمپول ب کمپلکس

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/09/15
فواید و مضرات تزریق آمپول ب کمپلکس

ویتامین B complex چه تاثیری بر بدن دارد؟


باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، سوخت و ساز، رشد سلول ها و درست عمل کردن سیستم عصبی، باعث حفاظت میلین (پوشاننده سلول عصبی) نو به طور کلی ویتامین B complex باعث افزایش انرژی بدن، سلامت پوست و عضلات می شود.

آیا تزریق آمپول B complex مفید است؟


تحقیقات نشان داده است که تزریق ویتامین B complex بسیار موثرتر از انواع قرص یا شربت آن است، زیرا وقتی ویتامین B complex را به صورت قرص مصرف می کنید، سیستم گوارشی، اسیدیته معده و آنزیم ها بر ساختمان این ویتامین ضربه وارد می کنند. اما در صورت تزریق، این آنزیم ها و اسیدیته معده نمی توانند ضربه ای وارد کنند و اثر بهتری بر سلامت خواهد داشت.
تزریق ویتامین B complex می تواند باعث افزایش انرژی شود. همچنین می تواند خستگی ناشی از تخریب اعصاب، دیابت، سیاتیک، زنگ زدن گوش، استرس، بیماری های مزمن و طولانی مدت، کمبود ویتامین B12 و ... را از بین ببرد.
در آمپول B complex ، مقداری فسفات سدیم، الکل بنزیل و هیدروکلریک اسید نیز وجود دارند. هیدروکلریک اسید برای تعادل مقدار PH بدن لازم است.

عوارض تزریق آمپول B complex چیست؟


درد مفاصل، ادم، تپش قلب، تهوع، اسهال، مشکلات کبدی و تغییر در سوخت و ساز بدن.کمبود ویتامین های گروه B در هنگام بارداری برای جنین می تواند مضر باشد (مخصوصا کمبود اسید فولیک). لذا خانم های باردار باید در خصوص مصرف ویتامین های گروه B با پزشک خود مشورت کنند

کاربرد آمپول B complex برای چه مواقعی است؟


از بدن، تخریب لوله گوارش، بیماری های مزمن، بیماری پرکاری تیروئید، بیماری دستگاه گوارش، مصرف کنندگان الکل و کمبود ویتامین های گروه B می توان از این ویتامین استفاده کرد.این ویتامین به خصوص برای ورزشکاران، کودکان، گیاهخواران و بالغین بیشتر از 50سال استفاده می شود.
ویتامین B complex تزریقی،به طور مستقیم جذب خون می شود. این نوع نیز در bypass، در مواقعی که فرد نمی تواند جذب داشته باشد، استفاده می شود

هر چند وقت یک بار لازم است که این آمپول تزریق شود؟


هیچ نیازی نیست که فردی به صورت خودسرانه ب- کمپلکس تزریق کند، بلکه با مصرف میوه و سبزی تازه و مواد غذایی مختلف می تواند این ویتامین ها را دریافت کند.

این یک باور اشتباه است که فردی که احساس کسالت و ضعف می کند، باید ب- کمپلکس تزریق کند تا وضعیت بدنی اش بهبود یابد.

متاسفانه بسیاری از افراد نمی دانند که مصرف بی رویه ویتامین ها نیز خطرناک است و می تواند باعث مسمومیت شود.

تزریق آمپول ب کمپلکس (B complex) می تواند باعث افزایش انرژی شود. تزریق آمپول ب12(B12) نیز برای درمان کم خونی مفید است. ولی بايد تزریق این آمپول ها، با تجویز و تحت نظر پزشک صورت گیرد تا از عوارض احتمالی آن ها مصون بمانیم.
advertising