آیا بی خوابی شبانه نشان از بیماری است

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/09/07
آیا  بی خوابی شبانه نشان از بیماری است

بیماری هایی که موجب بی خوابی می شوند


آلرژی‌های مربوط به سینوس یا بینی
مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس
اختلالات غدد درون‌ریز مانند پُرکاری تیروئید
آرتریت یا ورم مفاصل
آسم
بیماری‌های نورولوژیکی مانند پارکینسون
دردهای مزمن
درد پایین کمر
بعضی از داروها مانند آنهایی که برای درمان سرماخوردگی و آلرژی‌های تنفسی، کنترل فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری تیروئید، جلوگیری از بارداری، درمان افسردگی و آسم مصرف می‌شوند نیز می‌توانند موجب بی خوابی شوند.
بیخوابی می تواند به عوامل بسیاری، به خصوص اختلالات سیستم عصبی، مانند:استرس، عصبی بودن، اضطراب و غیره مربوط باشد.

ساعت های بیداری و ارتباط با نوع بیماری مر بوط به بی خوابی


از ساعت 11 صبح تا 1 صبح:کیسه صفرا
از ساعت 1 تا 3 صبح:کبد
از ساعت 3 تا 5 صبح:ریه ها
از ساعت 5 تا 7 صبح:روده ها

درمان بی خوابی با غذاهای سالم


1-آووکادو و سالاد مغز و دانه
آووکادو غنی از پروتئین، چربی، فیبر و اسید های چرب ضروری است. شما می توانید این غذای فوق العاده را در هر زمان از روز بخورید و به دلیل هضم آسان آن، بسیار مناسب برای وعده شام است. این وعده غذایی سریع، ساده و مغذی میتواند شامل برش های آووکادو و مخلوط آن با انواع مختلف دانه (کدو تنبل، آفتابگردان، کتان، کنجد، دانه چیا) باشد که همچنین حاوی مواد مغذی هستند. این سالاد با برنج و بیسکوییت های ذرت بسیار عالی میشود.

2-سیب با گردو:
سیب آب پز یا پخته شده دارای اثرات آرام بخش است که وقتی شما عصبی هستید، میتواند آرامتان کند. حتی زمانی که این اعصاب روی معده شما تاثیر می گذارد ، سیب برای تمام بدن مفید است.
اگر سیب را با برخی از آجیل و دانه ها مخلوط کرده اید، می توانید پروتئین اضافی، آنتی اکسیدان ها و فیبر را نیز دریافت کنید. با این حال، آن را ب بیش از حد با دانه ها و آجیل مخلوط نکنید. فقط هم زدن ساده کافی است.

3-سوپ جو و گوشت :
سوپ ها برای عمل هضم مفید هستند و به صورت خفیف، شکم را پر می کنند بنابراین آنها شام خوبی هستند. در میان موادی که می توانید استفاده کنید، جو و گندم برای قبل از خواب مناسب هستند.
جو سیستم عصبی شما را تنظیم می کند، چه شما دارای استرس، اضطراب، افسردگی و خستگی باشید چه نباشید. این دانه نیز برای سیستم گوارش عالی است.
نخود فرنگی بسیار راحت و قابل هضم است و همچنین سطح قند خون خود را تنظیم می کند.
advertising