از کجا مطمئن بشویم که واقعا دچار درد قلب شده ایم

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/11/04
از کجا مطمئن بشویم که واقعا دچار درد قلب شده ایم

مهمترین ویژگی های درد قلب چیست؟


این دردها اغلب با اعمالی از قبیل بلند کردن یک جسم سنگین، فعالیت جنسی یا ورزش شدید ایجاد شده و بیشتر با استراحت تسکین می‌یابد. سرمای بیش از حد یا احساساتی مانند ترس، عصبانیت، اندوه و ناامیدی شدید و همچنین خوردن یک وعده غذای سنگین می‌توانند دیگر علل مسبب درد باشند. آنژین نتیجه مستقیم نرسیدن خون کافی به عضله قلب است. هنگام فعالیت بدنی قلب شما که ناگزیر است فعالیت خود را افزایش دهد به اکسیژن بیشتری نیاز پیدا می‌کند. اگر سرخرگ‌های کرونر تغذیه کننده قلب، تنگ بوده و قادر به تامین جریان خون بیشتر و برآوردن این نیاز نباشند اعصاب قلب پیغام درد را به مغز شما ارسال می‌کنند.

درد قلب مهم‌ترین نشانه‌ی بیماری انسداد سرخرگ تغذیه کننده قلب (سرخرگ کرونری) است.
شدت درد قلب متغیر است به این معنی که شما در زمان شروع احساس درد قلب، احساس دردتان بیشتر می‌شود و سپس آرام آرام کم شده تا حدی که درد قطع گردد.
درد قلب معمولا بین 2 تا 5 دقیقه طول می‌کشد.
گاهی درد قلب در قفسه سینه، شانه‌ها و یا بازو‌ها انتشار پیدا کند. ممکن است شما درد قلب را ناحیه‌ای از محدوده‌ی زیر فک تا بالای ناف از قبیل: بین دو کتف، گردن، فک، دندان ها، شکم احساس کنید.
در اولین تجربه‌های درد قلبی ممکن است که درد در هنگام فعالیت‌های فیزیکی مثل راه رفتن و یا در هنگام هیجان و استرس ایجاد شود.
درد قلب ناشی از فعالیت یا استرس در عرض یک تا پنج دقیقه بعد از متوقف کردن فعالیت بدنی و یا دور شدن از استرس برطرف می‌شود.
مصرف قرص‌های زیر زبانی می‌تواند در اسرع وقت، درد قلبی تان را فروکش کند.
اگر درد قلب زمانی بیشتر از پنج دقیقه طول بکشد و شدت آن از درد‌های قلبی که قبلا تجربه کرده اید بیشتر بود و با استراحت و قرص زیر زبانی هم بهتر نشد و حال عمومی شما رو به بدتر شدن بود شما باید سریعا به اورژانس مراجعه کنید، زیرا ممکن است درد قلب با این ویژگی‌ها نشانه‌ای از وخیم شدن بیماری سرخرگ کرونری باشد.

اضطراب و درد اضطراب


اضطراب از سنین کودکی شروع می‌شود و در نوجوانی و جوانی هم وجود دارد، ولی در سنین میانسالی و سالخوردگی کمتر میشود.
اضطراب از شایع‌ترین ناهنجاری‌های روان به حساب می‌آید که با توجه به شیوه نادرست زندگی ما انسان‌ها به یکی از اختلالات زمینه ساز انواع بیماری‌ها تبدیل شده است. اضطراب از نظر روحی و روانی می‌تواند مساعد کننده‌ی شروع افسردگی و وسواس باشد.
اگر شما فرد مضطربی هستید، ممکن است احساس ترس و نگرانی کنید، دست و پاهایتان سرد شود، قلب تان تندتر بتپد و همچنین با سرعت و تعداد بالاتری نفس بکشید، احساس درد‌های پراکنده در سر و گردن، اندام ها، قفسه سینه و شکم داشته باشبد.

تفاوت درد قلب و درد اضطراب


در قلب در سنین بالاتری نسبت به درد اضطراب ایجاد می‌شود.
در قلب در هنگام فعالیت و یا هیجان و استرس ناگهانی ایجاد می‌شود، ولی درد اضطراب اصولا در هنگام شدت گرفتن اضطراب و افسردگی ایجاد می‌شود.
درد قلب معمولا در قفسه سینه و کف‌ها و بازو‌ها احساس می‌شود، ولی درد اضطراب پراکنده و هر بار در قسمتی متفاوت ایجاد می‌شود.
درد قلب معمولا چند دقیقه طول می‌کشد، ولی درد اضطراب لحظه‌ای بصورت نقطه‌ای است.
درد قلب معمولا با قرص زیر زبانی بهبود پیدا می‌کند، ولی درد اضطراب با دارو‌های ضد اضطراب و ضد افسردگی
دانستن مشخصه‌های تفاوت درد قلب و درد اضطراب به شما در برخورد مناسب در هنگامی که مبتلا به درد سینه می‌شوید کمک قابل توجهی می‌کند.
advertising